داده های هواشناسی مازندران همچنین این نکته را هم روشن کرد که پاییز امسال ۱۸۶ میلی متر بارندگی در مناطق کوهستانی استان بارید که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۱۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 21 January 2020

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از افزایش حدود ۵۰ درصدی مصرف گاز سی‌ان‌جی پس از سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین در استان خبر داد.

جعفر احمدپور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : قبل از سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین مصرف روزانه گاز در جایگاه‌های سی ان جی استان حدود ۷۰۰ هزار متر مکعب بود که این میزان هم اکنون به یک میلیون تا یک میلیون ۱۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی تعداد جایگاههای سی ان جی در مازندران را ۱۲۲ واحد اعلام کرد و افزود : تاکنون با وجود افزایش مصرف افت یا قطعی گاز نداشته ایم ولی جایگاهها به دلیل تقاضای زیاد مصرف کنندگان برخی مواقع با مشکل فنی نازل و یا دیگر تاسیسات مواجه و به صورت موقت تعطیل شدند ولی پس از تعمیر و ترمیم دوباره به فعالیت بازگشتند.

سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین از اواخر آبان ماه امسال به اجرا درآمد و بر اساس آن سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز ۳۰ لیتر در ماه تعیین شده که نصف سهمیه خودروهای تک سوز است.

سه برابر شدن قیمت بنزین آزاد سبب شد تا جایگاههای سی ان جی دوباره به رونق گذشته بازگشته و با شلوغی و تقاضای زیاد مواجه شوند به گونه ای که هم اکنون مقابل تمامی جایگاههای ارائه سی ان جی صف خودرو وجود دارد.

لزوم صرفه جویی مصرف گاز در مازندران

مدیر عامل شرکت گاز مازندران در عین حال به افزایش مصرف حدود ۱۵ درصدی گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و از مشترکان استان خواست تا با توجه به سرما ، در مصرف بهینه گاز همکاری بیشتری داشته باشند.

احمد پور متوسط مصرف روزانه گاز در مازندران را ۳۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و توضیح داد: از آن جایی که تعداد مشترکان امسال بیشتر شده و بیشتر این مشترکان جدید ساکن نقاط سردسیر و کوهستانی هستند ، مصرف گاز نیز افزایش یافت.

وی افزد : اگر هر مشترک فقط یک درجه از درجه شوفاژ و یا بخاری گازی را کمتر کند به طور متوسط مصرف گاز تا پنج درصد کاهش می یابد.

بر اساس داده های هواشناسی مازندران ، مناطق کوهستانی امسال یکی از سردترین سال های پاییزی را تجربه کردند به طوری که میانگین دمای این مناطق به ۹.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید در حالی که سال گذشته ۱۰.۲ درجه و میانگین بلند مدت هم ۹.۸ درجه بود.

همچنین آمار روزهای یخبندان در مناطق کوهستانی مازندران طی پاییز امسال به ۲۹ روز رسید در حالی که پاییز پارسال تنها ۱۰ روز یخبندان داشت و میانگین پاییزی هم ۲۱ روز بود.

داده های هواشناسی مازندران همچنین این نکته را هم روشن کرد که پاییز امسال ۱۸۶ میلی متر بارندگی در مناطق کوهستانی استان بارید که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۳۲ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر ۵۵ شهر بزرگ و کوچک و ۲ هزارو ۱۵۱ روستای استان مازندران از نعمت گاز برخوردارند و گاز رسانی به دو شهر کوهستانی گزنگ و بلده و ۴۲۵ روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا ، بهشهر و گلوگاه ، بخش لاریجان ، کجور و بلده نور در حال انجام است.

استان مازندران ۲۲ شهرستان ، سه هزار و ۵۰۰ روستا و حدود سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار