براساس آمار منتشره از ۸ ماه امسال استان فارس با ۹۵۳ فوتی تصادف رتبه نخست جان‌باختگان را در کشور دارد.
کد خبر: ۸۱۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 21 January 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:رکوردداری استان فارس در زمینه تلفات جاده‌ای موضوع تازه‌ای نیست حداقل اصحاب رسانه در این استان بارها و بارها در این باره قلم زدند و مسئولان نیز بارها در این باره سخن گفته‌اند اما این رتبه همچنان برای استان فارس ثبت شده است.

استاندارد نبودن جاده‌های استان و عدم فرهنگ‌سازی مناسب شاید دو عامل اصلی تصادفات در این استان باشد، موضوعی که در تابستان امسال با آمار بالای فوتی‌ها در محور لار - جهرم و مرگ دختر جوان در محور خرامه دوباره در صدر اخبار قرار گرفت.

با انتشار آماری از سوی پزشکی قانونی کشور مشخص می‌شود که استان فارس هر چند از نظر متوفیات رتبه نخست خود را حفظ کرده اما در آمار مصدومان تصادف رتبه چهارم کشور را پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارد.

استان فارس همچنان رکوردار تلفات حوادث رانندگی

براساس آمار منتشره از 8 ماه امسال استان فارس با 953 فوتی تصادف رتبه نخست جان‌باختگان را در کشور دارد که از این تعداد 747 نفر مرد و 206 نفر زن بودند البته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته این آمار کاهش 3.9 درصدی را نشان می‌دهد. آمار فوتی‌های تصادفات در استان فارس در 8 ماه سال گذشته 992 نفر بوده است.

در رابطه با آمار مصدومین نیز استان فارس امسال 16 هزار و 681 مصدوم ناشی از تصادف داشته که 12 هزار و 166 نفر آنها مرد و 4 هزار و 515 نفر آنان زن بودند. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9.5 درصد کاهش داشته است. آمار مصدومان استان فارس در 8 ماه سال گذشته 18 هزار و 424 نفر بوده است.

 

در زمینه مصدومان تصادفات استان‌های تهران با 27 هزار و 164 نفر، خراسان رضوی با 21 هزار و 480 نفر و اصفهان با 19 هزار و 527 نفر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دارند.

213 نقطه حادثه‌خیز در استان فارس

به گفته عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمال استان فارس 213 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در استان وجود دارد که از این حیث نیز فارس رکوردار است. وی 3 عامل انسان، راه و وسیله نقلیه را در حوادث رانندگی سهیم می‌داند که براساس نظرات کارشناسان بیش از 70 درصد متوجه عامل انسانی است.

به گفته رئیس پلیس راه شمال استان فارس علت بیشتر تصادفات جاده‌‌ای و شهری عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌ آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در شهریورماه امسال اعلام کرده که گاه چند عامل ترکیبی در بروز تصادفات نقش دارد و برای کاهش این امر باید پلیس راه‌های استان افزایش یابد همچنین باید دوربین‌های مناسب در جاده‌های استان نصب شود.

تشدید اعمال قوانین برای نقض‌کنندگان قانون و تعریض و مناسب‌سازی جاده‌ها از دیگر عواملی است که توجه به آنها در کاهش آمار تلفات ناشی از تصادف استان فارس نقش دارد و استاندار فارس نیز به آن اشاره کرده است.

تلفات جاده‌ای در کشور 2.3 رشد داشته است

در مجموع کشوری تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در 8 ماه امسال 12 هزار و 527 نفر بوده که از این تعداد 9 هزار و 719 نفر مرد و 2 هزار و 808 نفر زن بوده است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.3 درصد رشد داشته است.

در تعداد مصدومان نیز آمار کل کشوری در امسال 256 هزار و 999 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 258 هزار و 837 نفر بوده 7 دهم درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار