رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه گفت: با اطمینان کامل اعلام می‌کنم شیر و محصولات لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور، سم آفلاتوکسین ندارند.
کد خبر: ۸۱۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ،سیدمهدی افخمی  در خصوص خبر‌های منتشر شده اخیر در خصوص وجود سم آفلاتوکسین در شیر پاستوریزه، اظهار داشت: به‌عنوان فردی که بیش از 10 سال است درگیر صنعت لبنیات در غرب کشور و بیش از هفت سال درگیر دامپروری گاو شیری در غرب کشور هستم با اطمینان کامل اعلام می‌کنم شیر و محصولات لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور، سم آفلاتوکسین ندارند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه ادامه داد: کارخانجات لبنی دارای برندهای مشهور تماما از شیرهای گاوداری‌های صنعتی استفاده می‌کنند و در این کارخانه‌ها از دستگاه‌های رکلیفایر، هموژن، پاستوریزاسیون و... استفاده می‌شود.

وی در خصوص لبنیات‌های سنتی، گفت: به‌غیر از چند واحد لبنیات سنتی مشهور مانند فرخمنش، اختری‌منش، دادخواه که از گاوداری‌های صنعتی شیر تهیه می‌کنند مابقی از شیرهای جمع‌آوری با آلودگی میکروبی غیرقابل شمارش استفاده می‌کنند.

افخمی افزود: صادرات یک میلیون تن محصولات لبنی توسط تمامی کارخانجات لبنی کشور اعم از شرکت کاله که روزانه 3 هزار تن دریافت شیر داره و یا دامداران که روزانه بیش از 500 تن دریافت شیر داره و همچنین میهن، دومینو، پاک، پاکبان، 16 شرکت لبنی پگاه که بیش از 2 هزار تن دریافت روزانه شیر دارند عدد غیرقابل دفاعی نیست.

وی ادامه داد: کارشناسی‌های غیراصولی به این گونه و نشر چنین خبرهای موجب رکود، گرفتاری‌ها و لطمه به کارخانجات لبنی می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار