محمدرضا امیری در دیدار با یاوران شورای این کلانشهر با بیان اینکه افزایش بی‌رویه جمعیت، شیراز را با چالش مواجه کرده است، از یاوران شورایاین کلانشهر خواست تا با ارائه‌ راهکارهای اجرایی مدیران شهری شیراز را یاری کنند.
کد خبر: ۸۱۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 20 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدرضا امیری در دیدار با یاوران شورای این کلانشهر با بیان اینکه افزایش بی‌رویه جمعیت، شیراز را با چالش مواجه کرده است، از یاوران شورایاین کلانشهر خواست تا با ارائه‌ راهکارهای اجرایی مدیران شهری شیراز را یاری کنند.

او همچنین شوراها را بارزترین جلوه‌ی مردم‌سالاری توصیف و اضافه کرد: اصول مربوط به شوراها در قانون اساسی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و یکی از آرمان‌های ملت و انقلاب محسوب می‌شود که از بستر آن اداره‌ امور سطوح مختلف کشور با اتکای آرای مردمی محقق می‌شود.

فرماندار شیراز نقش یاوران شورا را در بیان و پیگیری مشکلات شهروندان بسیار کلیدی ارزیابی و خاطرنشان کرد: البته طرح مشکلات لازم است اما کافی نیست بلکه انتظار می‌رود یاوران شورا راهکارهای حل این مسائل را با در نظر گرفتن امکانات و منابع موجود نیز در حد توان ارائه کنند.

امیری استخراج راهکارهای مردمی برای اداره یک کلان‌شهر را ازجمله وظایف یاوران شورا و یکی از مصادیق جلب مشارکت مردم دانست.

او همچنین موجودیت یاوران شورا را به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد وابسته به شورای شهر یادآور شد و افزود: توقع این است که با نقش‌آفرینی در مناطق مختلف شهر با تمام توان، نمایندگان خود در شورای شهر را یاری کنند.

این مقام مسئول در ادامه جلسه و در پاسخ به مشکلات مطرح شده از زبان نمایندگان یاوران شورا، از شیراز به عنوان یکی از پنج کلان‌شهر ایران یاد کرد که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه اما دچار معظلاتی جدی نیز شده و اظهار داشت: یکی از زمینه‌های جدی بروز معظلات شیراز را افزایش مهاجرت و جمعیت این شهر می‌دانم که باعث بروز دغدغه‌های امروز یاوران شورا شده است.

امیری افزود: شیراز جذابیت‌ها و البته زرق و برق‌هایی دارد که باعث شده نه ‌تنها از روستاها و شهرستان‌های فارس بلکه از استان‌های هم‌جوار نیز مهاجران زیادی بپذیرد و در نتیجه این مهاجرت‌ها جمعیت شهر شیراز در دهه‌ مختلف جهش‌های ناگهانی پیدا کند.

او گسترش حاشیه‌نشینی و مشکلات متعاقب آن را از دیگر عوارض افزایش ناهمگون جمعیت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشینی حتی از حریم شهر فراتر رفته و تا روستاهای اطراف شیراز گسترده شده است.

امیری با اشاره به شرح وظایف نهاد فرمانداری از قبیل نظارت، هماهنگی و گزارش‌گیری در خصوص عملکرد ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرستان نیز عنوان کرد: فرمانداری وظیفه‌ مستقیم اجرایی ندارد اما در چهارچوب همین وظایف ذاتی، خود را مکلف به پیگیری مشکلات و خواسته‌های به‌حق یاوران شورا از طریق دستگاه‌ها و ادارات زیرمجموعه و رفع این مشکلات می‌دانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار