امام جمعه تبریز گفت: بزرگی و عظمت سیلی سخت ایرانی و فرزندان دلاور سپاهی نباید در حاشیه قرار گیرد زیرا این عملیات بزرگ ویژگی‌های زیادی از جمله به رخ کشیدن قدرت ایران در رابطه با وجود تجهیزات و شلیک غیرقابل پیش‌بینی، پاسخ کوبنده سپاه، استفاده از کلاهک جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ و چندین مورد دیگر برخوردار بود.
کد خبر: ۸۱۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 17 January 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین، سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به ابعاد عظمت سیلی سخت ایران به آمریکا اشاره و اظهار کرد: بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران و فرزندان دلاور سپاهی نباید در حاشیه قرار گیرد زیرا این عملیات بزرگ از ویژگی‌های زیادی از جمله به رخ کشیدن قدرت ایرانی در رابطه با وجود تجهیزات و شلیک غیرقابل پیش‌بینی، پاسخ کوبنده سپاه، استفاده از کلاهک جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ و چندین مورد دیگر برخوردار بود.

وی افزود: سپاه پاسداران عملا نشان داد که آماده بودن سامانه آفندی برای پاسخ هرگونه تحرک، با پاسخ شدیدتر مواجه خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز برای حمایت از شوکت سپاه، همدردی با بازماندگان حادثه هوایی و محکوم کردن افرادی که به بهانه‌های واهی می‌خواهند سپاه را تضعیف کنند، به صورت سراسری راهپیمایی خواهیم کرد. 

وی به سانحه هواپیمایی در هفته گذشته که دل همه مردم را رنجاند، اشاره کرد و گفت: پیروزی شیرین سیلی سنگین سپاه به آمریکا با این حادثه، کمی تلخ شد اما از سپاه ممنون هستیم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: یاوه‌گویی ترامپ در رابطه با عین‌الاسد منجر شد تا مردم به چهره واقعی آمریکایی بار دیگر پی ببرد ولی بعدا با بیانیه صادقانه ستاد نیروهای مسلح کمی آن شیرینی از بین رفت و کام مردم تلخ شد.

وی متذکر شد: آمادگی برای هرگونه تنبیه، قول رفع قصور، تلاش برای نفع نقایص به منظور جلوگیری از چنین حوادثی از جمله موضوعات مطرح شده از سوی نیروهای مسلح است. 

امام جمعه تبریز به احتمال هک سامانه الکترونیکی پدافند هوایی هم اشاره کرد و گفت: آنچه مهم است، سخنان صادقانه دو سردار بزرگ یعنی سردار حاجی‌زاده و سردار سلامی بود که صادقانه با مردم حرف زدند. 

وی یادآور شد: رستاخیر چند میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی موجب عصبانیت آمریکا شد از این‌رو سانحه هوایی و عزاداری دانشجویان و مردم را فرصتی مناسب دیده و آن را فرصتی برای یارگیری خشونت خیابانی همانند آبان‌ماه دیدند. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به موج انصراف برخی هنرمندان از جشنواره فجر و عدم همکاری با صدا و سیما و مهم‌تر از همه ایجاد موج استعفای سردار حاجی‌زاده که از اقدامات دشمن بود اشاره کرده و گفت: طبق دستور رهبری باید قصور شناسایی شود ولی یادمان نرود که سردار حاجی‌زاده همان فردی است که دو روز قبل حادثه در خیابان‌‌ها از او تشکر می‌کردیم.

 از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است

وی با بیان اینکه از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، توضیح داد: امید است تا کاندیداها اخلاق و رفتار انتخاباتی را رعایت کنند و به خاطر برنده شدن در انتخابات با رفتار خود، برادر مومن دینی و کاندید دیگر را نرنجاند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به شاخص‌های کاندیدای اصلح اشاره کرد و افزود: رعایت اخلاق باید بعد از انتخاب نیز رفتار و ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کند به طوریکه التزام به حفظ شئون نمایندگی باید در او جاری باشد زیرا نماینده برای خود شانی دارد و باید جایگاه نمایندگی را حفظ کند.

 فردی را انتخاب کنیم که حریص به انتخاب شدن نباشد

به گزارش فارس؛وی ادامه داد: فردی را انتخاب کنیم که حریص به انتخاب شدن نباشد زیرا قبول داریم که احساس وظیفه کند ولی چه معنی دارد که اینقدر برخی‌ حریص هستند که حتما می‌خواهد وارد مجلس شود زیرا دو نوع حرص داریم که یکی حرص برای خدمت است که در هر جایگاهی امکان‌پذیر است ولی یک نوع حرصی داریم که صرفا فقط انتخاب شدن است. 

نماینده باید بر وعده‌های خود عمل کند

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نماینده‌ای باید به مجلس برود که بر وعده‌های خود عمل کند، تصریح کرد: اگر فردی وعده‌ای داد که اصلا در حیطه فعالیتی نماینده نیست، نباید آن را جدی گرفت زیرا آسفالت ریختن چه ربطی به نماینده مجلس دارد؟ 

وی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی گفت:رهبر انقلاب که امروز خطبه‌های نماز جمعه تهران را اقامه کردند، در رابطه با نواب صفوی صحبتی داشته و فرمودند که من ارادت خاصی به این مرحوم دارم زیرا اولین جرقه انگیزشی جوانان به وسیله نواب صفوی ایجاد شد و اولین آتش در دل‌ ما در رابطه با انقلاب توسط وی شکل گرفت. 

 اجتناب از مال حرام که یکی مصادیق تقواست

 آل‌هاشم در بخش عبادی خطبه‌ها به اجتناب از مال حرام که یکی مصادیق تقواست، اشاره کرد و گفت: لقمه حرام موجب عمل زشت می‌شود به طوریکه اگر ساختمانی می‌سازید و یک سنگ حرام روی هم بگذارید، آن خانه نابود خواهد شد. 

وی ادامه داد: هر جایی که هستیم باید دقت کنیم که حرام با لقمه‌مان آمیخته نشود. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه اگر خدا را از یاد ببریم، دچار غفلت می‌شویم، افزود: در روایات ائمه اطهار(ع)، غفلت انسان نهی شده است. 

وی افزود: غفلت نکنیم و همراه شیطان نشویم زیرا غفلت زندگی را بر ما سخت خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز به مناسبت‌های تقویمی هفته اشاره کرد و گفت: روز غزه، سالگرد شهادت نواب صفوی و شهدای عملیات کربلای ۵ از مناسبت‌های تقویمی است. 

وی با تاکید بر اینکه غزه بسیار پراهمیت است، گفت: باریکه غزه دارای اهمیت فراوان است به طوریکه غزه از اردوگاه بزرگ آوارگان فلسطینی بوده و به نوعی خاستگاه مقاومت ضدصهیونیستی است و جامعه خلاق مبتکر در مقابله با جریان ضدصهیونیست محسوب می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به نقش حاج قاسم سلیمانی در حادثه غزه اشاره کرد و گفت: حاج قاسم و هم‌گرایی گروه مقاومت، رهبران مقاومت فلسطینی را می‌توان دید و شنید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار