استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ایران در بلاروس:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی با کشورهای حوزه اوراسیا، گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت‌های مشترک با کشورهای این حوزه می‌تواند محور مراودات ایران با این کشورها باشد.
کد خبر: ۸۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 16 January 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، با اشاره به سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا در منطقه و ناامنی‌های ناشی از آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از آن است که این تحولات، روابط ما را با کشورهای مختلف تحت تأثیر قرار دهد.


وی با بیان اینکه اروپا در بحث برجام نشان داد که اراده مستقل ندارد و وابسته به آمریکاست، افزود: در این شرایط باید بتوانیم با کشورهای مستقل ازجمله کشورهای حوزه اوراسیا که وضعیت نسبتاً متعادلی از نظر توسعه دارند، ارتباط برقرار کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در زمینه‌های مختلف بویژه صنایع معدنی، پتروشیمی، شیرینی و شکلات، فرش، چرم و قطعه‌سازی، گفت: نیازمند معرفی ظرفیت‌ها و تبادل هیأت‌های مختلف با بلاروس و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مشترک در بخش کشاورزی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی، به یک تعامل دوسویه نیاز داریم و می‌توانیم همکاری‌های مشترکی در این حوزه شروع کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس هم از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال آینده خبر داد و حضور فعال بازرگانان و صنعت‌گران استان آذربایجان شرقی در این کمیسیون را خواستار شد.

سعید یاری با اشاره به پیوند خواهرخواندگی تبریز با شهر مگلیف در بلاروس، تأکید کرد: این موضوع بستر فرهنگی مناسبی برای توسعه مراودات استان آذربایجان شرقی با بلاروس در زمینه‌های مختلف است.

وی همچنین با بیان اینکه بلاروس از نظر شاخص‌های صنعتی، کشور پیشرفته‌ای است و در تولید برخی از محصولات کشاورزی، جزو چند کشور اول دنیاست، افزود: با توجه به تعرفه تجارت ترجیحی بلاروس با اتحادیه اروپا، این کشور می‌تواند حلقه توسعه روابط اقتصادی با اروپا باشد.

سفیر ایران در بلاروس با اشاره به اینکه مبادلات تجاری دو کشور در حد انتظار نیست، گفت: استان آذربایجان شرقی با توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند پیشگام توسعه روابط و مراودات تجاری و اقتصادی با این کشور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار