نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بعضی در این بین سپاه را جای آمریکا قرار داده‌اند و جای شهید و جلاد را عوض کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم بررسی شود، یعنی اینکه بررسی کنیم که خیانتی در کار نباشد؛ ولی خیانتی احراز نشده است.
کد خبر: ۸۱۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 15 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در درس خارج فقه خاطرنشان کرد: تا وقتی دلیل قاطع برای اینکه کسی عمدا خلاف کرده است پیدا نشود، باید حمل بر صحت کنیم.

او با بیان اینکه بعضی در این بین سپاه را جای آمریکا قرار داده‌اند و جای شهید و جلاد را عوض کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم بررسی شود، یعنی اینکه بررسی کنیم که خیانتی در کار نباشد؛ ولی خیانتی احراز نشده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بعضی از خانواده‌های محترم قربانیان حادثه هواپیما تصریحا گفتند که همه اعضای یک خانواده هستیم و حالا یکی از این اعضای خانواده بزرگ سپاه ممکن است اشتباهی کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نمی‌گوییم از نظر حقوقی تکلیفی نیست، می‌گوییم از نظر جنایی تکلیفی نیست؛ اگرنه از نظر حقوقی اینها دیه دارند که باید مسائل رسیدگی شود؛ اما جنایت وقتی است که طرف عامدنه خلاف می کند و هم اکنون حتی اصل خلاف بودن مساله هم دارد به دقت بررسی می‌شود.

او با اشاره به مقایسه انجام شده بین موضوع سقوط هواپیمای اکراینی و سایر موارد مشابه در ادوار گذشته، گفت: در این مسئله بررسی مسائل مربوط به بعضی از هواپیماها که با موشک هم زده شده بود تا ۲ ماه و بعضا چندسال هم طول کشید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زمان اعلام علت سقوط هواپیمای اکراینی ظرف مدت سه روز اعلام شد، گفت: در این مورد سپاه راسا اعلام و تاکید کرد که هرچه وظیفه قانونی باشد، گردن می‌گیریم؛ حال اینکه برخی بیایند و در جواب این عمل شجاعانه و جوانمردانه سپاه، این نهاد مقدس را تخریب کنند، درست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار