علی ناصری در دیدار با مسئولان سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از تنها میدان میوه و تره‌بار شهر، با ابراز نارضایتی از وضعیت میوه و تره‌بار اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت کیفیت و قیمت میوه و تره‌بار در شهر ما، اصلاً مناسب و در شأن شهروندان نیست.
کد خبر: ۸۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 13 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی ناصری در دیدار با مسؤولان سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از تنها میدان میوه و تره‌بار شهر، با ابراز نارضایتی از وضعیت میوه و تره‌بار اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت کیفیت و قیمت میوه و تره‌بار در شهر ما، اصلاً مناسب و در شأن شهروندان نیست.

او با تأکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت چاره‌اندیشی شود، افزود: نظارت دائمی و دقیق بر میوه و تره‌بار از مرحله تولید تا عرضه می‌تواند جلوی سوداگری‌ها را بگیرد و به بهبود این وضعیت منجر شود.

ناصری یکی از دلایل گرانی میوه را حضور واسطه‌ها در مسیر تولید تا مصرف میوه دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم که با حذف واسطه‌ها، قیمت نهایی میوه و تره‌بار کنترل شود تا بیش از این به مردم فشار تحمیل نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اجرای یک طرح ضربتی برای تأمین و عرضه‌ی میوه با کیفیت و قیمت مناسب در شب عید شد و اضافه کرد: شهرداری شیراز می‌بایست با راه‌اندازی و فعال‌سازی بازارچه‌های ویژه به کنترل بازار میوه و تره‌بار به ویژه در آستانه‌ی عید نوروز کمک کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در ادامه با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف مجموعه مشاغل مزاحم در این کلان‌شهر، گفت: برای حمایت از مشاغل مفید و قانونی و همچنین برای تأمین امنیت همه‌جانبه‌ی شهروندان، ساماندهی مشاغل مزاحم و خروج آن‌ها از محدوده شهر ضرورت دارد.

ناصری همچنین خواستار جدیت در خروج کارخانه‌های آلاینده از شیراز به دلیل مباحث زیست‌محیطی شد و گفت: هوای پاک و سالم یکی از مواهب شهرمان شیراز است که کوتاهی در حفظ آن، تهدیدی جدی و زیان‌بار برای آینده‌ی خودمان و فرزندان‌مان در این شهر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار