جمالی با اشاره به تعدی برخی افراد در شب گذشته عکس شهید سلیمانی، مطرح کرد: عکس حاج قاسم را در خیابان مورد تعدی قرار دادند و باید با مسئول خاطی برخورد شود؛ می خواهیم به مردم بگوییم که مردم حواسشان جمع باشد و کسی از این قضیه سوءاستفاده نکند.
کد خبر: ۸۱۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 12 January 2020

محمد جواد جمالی نوبندگانی  با اشاره به دو توئیت فارسی ترامپ و تکرار ادعای خود در پشتیبانی از مردم ایران و حمایت از حقوق بشر گفت: موجی در کشور ایجاد شده و برخی از آن ماهیگیری می کنند؛ احزاب ،افراد و برخی گروه ها، خارجی ها و برخی مخالفان داخلی؛ باید مراقب باشیم.

مردم ایران به اظهارات ترامپ احتیاجی ندارند

وی با اشاره به بازداشت سفیر انگلیس در جریان آشوب‌های شب گذشته مقابل دانشگاه امیرکبیر و همچنین اظهارات ترامپ درباره حمایت از مردم مظلوم ایران، افزود: مردم ایران به اظهارات ترامپ احتیاجی ندارند و هرگز هم نداشتند و همیشه متکی به خودشان بودند. الان حواس مردم باید جمع باشد چراکه برخی به دنبال تضعیف کسانی هستند که انتقام خون شهید سلیمانی را گرفتند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سیاست‌های انگلیس و آمریکا در جریان کودتای 28 مرداد و نیز فتنه‌‌هایی که طی سال‌های اخیر علیه ملت ایران از طریق آنها صورت گرفته، مطرح کرد: برخی ضدانقلاب های داخلی حتی تصور می کردند توئیت های ترامپ و پمپئو می تواند ایران را از پای دربیاورد؛ اما مشاهده شد که مردم ایستاده اند و هم اکنون آمریکا در مقابل ایران مستاصل است.

این نماینده مردم درمجلس دهم بااشاره به توئیت ترامپ در موضوع حقوق بشر، تاکید کرد: ترامپ درحالی مدعی حمایت از مردم ایران می شود که با اتحریم های دارویی بیماران سرطانی در بیمارستان ها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.دولتمردان آمریکا نه حقوق مردم آمریکا برایشان مهم است و نه شرایط زندگی مردم در خاورمیانه.

جمالی نوبندگانی با تاکید براین که مردم ایران نیازی به پشتیبانی ترامپ ندارند، ادامه داد: ترامپ در کشور خودش به عنوان کسی که حقوق انسان‌ها را به رسمیت بشناسد قبولش ندارند،حتی با کودکان خانواده های مهاجر مکزیکی رفتار غیر انسانی دارد و آن ها را در قفس نگه می دارد.

جمالی با اشاره به تعدی برخی افراد در شب گذشته عکس شهید سلیمانی، مطرح کرد: عکس حاج قاسم را در خیابان مورد تعدی قرار دادند و باید با مسئول خاطی برخورد شود؛ می خواهیم به مردم بگوییم که مردم حواسشان جمع باشد و کسی از این قضیه سوءاستفاده نکند.

وی ضمن تسلیت برای از دست رفتگان در حادثه هواپیمای اوکراینی، ادامه داد: تقصیر صورت گرفته و ناهماهنگی پیش آمده است و قابل جبران نیست. درک نیمه پر لیوان این است که بعد از دو سه روز مسئولیت را به عهده گرفتیم؛ بسیاری از کشورها به عهده نمی گیرند. حتی آمریکایی‌ها کشتاری که در هواپیمای مسافری ما انجام دادند، هنوز قبول نکردند و مدال افتخار هم به فرمانده آن دادند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نیمه پر لیوان را ببینیم، تصریح کرد: نیمه خالی لیوان همان است که منجر به از دست دادن هم وطنان شده است که فوت یک نفر هم بسیار زیاد است. ما حتماً در مقابل جان هر انسانی با هر تابعیتی، در مقام انسان مسئول هستیم؛ ولی ایران مسئولیت را قهرمانانه پذیرفته است. در بعضی از نقاط حتی بعد از ۳۵سال هنوز نتایج این اتفاقات مشخص نشده است و کسی آن را گردن نگرفته است .مردم باید این موضوع را ببینند به نظرم این منصفانه نیست .

 گفتنی است؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی مردم ایران را تحت شدیدترین تحریم ها و فشار حداکثری قرار داده است در ادعایی مضحک در توئیتر خود نوشت که در کنار مردم ایران است. همچنین شب گذشته جمعی از افراد و برخی دانشجویان در اعتراض به حادثه هواپیمای اوکراینی تجمعی را مقابل دانشگاه امیرکبیر انجام دادند که ساعاتی بعد شعارهای ساختارشکنانه سر داده شد. خبر مهم این تجمع مربوط به حضور رابرت مکر سفیر بریتانیا در تهران مقابل بود که توسط ماموران ناجا دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار