آیت الله دژکام با اشاره به سخنان ۱۸ دی ماه رهبر معظم انقلاب و تبیین وظایفی که پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی باید دنبال شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کردند و فرمودند در جمهوری اسلامی، باید مردم در صحنه باشند و در مقابله با دشمن باید جنبه مردم سالارانه نظام حفظ شودو در انتخابات پیش رو که نماد مردم سالاری است باید مشارکت و انتخاب به گونه ای باشد که تیری به دل آمریکا بزنیم.
کد خبر: ۸۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 10 January 2020

تابناک فارس به نقل ازیرنا:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: انتخابات پیش رو نمادی از مردم سالاری است که باید در این انتخابات افرادی به مجلس یازدهم بروند که بازوانی برای رهبر معظم انقلاب باشند.

وی با اشاره به سخنان ۱۸ دی ماه رهبر معظم انقلاب و تبیین وظایفی که پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی باید دنبال شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کردند و فرمودند در جمهوری اسلامی، باید مردم در صحنه باشند و در مقابله با دشمن باید جنبه مردم سالارانه نظام حفظ شودو در انتخابات پیش رو که نماد مردم سالاری است باید مشارکت و انتخاب به گونه ای باشد که تیری به دل آمریکا بزنیم.
امام جمعه شیراز گفت: انتخابات دوم اسفندماه حضور آگاهانه، بصیرانه و دشمن شناسانه را می طلبد،عقلای قوم تنها نگویند سهم من و سهم او، بلکه بگویند اسلام و کشور چه نیازی دارد و از افرادی برای ورود به مجلس حمایت کنند تا بازوانی برای رهبر معظم انقلاب باشند.
امام‌جمعه شیراز گفت: همانطور که معظم له فرمودند در رابطه با خوبی ها و کمالات شهیدان خیلی می توان سخن گفت اما همیشه بعد از آن که عظمت شهید را فهمیدیم و با توجه به منتی که شهید بر سر ما دارد باید از خود بپرسیم الان وظیفه ما چیست و این وظیفه تکرار شود تا در حافظه ملت بماند.
آیت الله دژکام اظهارکرد: اولین وظیفه پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی این است که باید برای انتقام سخت هدفگذاری کنیم.
وی ادامه داد: مسلما انتقام سخت خواهیم گرفت اما هدفمان در این انتقام باید مشخص شود، چیزی که می تواند انتقام خون های مقدس باشد بیرون رفتن آمریکایی ها و پایان دادن به حضور فساد برانگیز آنان در غرب آسیا است.
امام جمعه شیراز گفت: در این هدفگذاری مساله رژیم صهیونیستی نیز مشخص شده است و وقتی آمریکا از منطقه می رود اسراییل هم باید برود.
آیت الله دژکام اظهارکرد: برنامه ریزی برای هدف کار سنگینی است و تنها به کار نظامی نباید اکتفا کنیم بلکه باید در حوزه های مختلف قدرتمان را به رخ دنیا بکشیم لذا همه ملت اگر داغدار شهید سلیمانی هستند باید برای رسیدن با این نقطه مدنظر تلاش کنند.
وی ادامه داد: همچنین باید دشمن را بشناسیم، دشمن اگر با چهره برهنه می آمد شناخت او سخت نبود اما دشمن طوری برنامه می ریزد که خود را به صورت دوست نشان می دهد لذا باید عمیق و زیرک باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مقابله با شیوه های جنگ نرم باید با دقت آموزش داده شود و این موضوع در دستور کار باشد.
آیت الله دژکام افزود: مساله دیگر، شیوه مقابله با نقشه دشمن است که باید این شیوه را یاد بگیریم، این شیوه همان چیزی است که در وجود شهید سلیمانی نهادینه بود و تدبیر داشت که چگونه دشمن را زمین گیر کند؛ در خصوص این موضوع نیز باید آموزش های لازم داده شود.
وی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز با بیان اینکه دل مومن همیشه با خداست، اظهارکرد: ترامپ که این همه ادعا دارد بعد از مرتکب شدن جنایت بزرگ ترور شهید سلیمانی، با لرز سخن می گفت می لرزید چون ایمان ندارد و دلش با خدا نیست.
امام جمعه شیراز گفت: اما دیدیم رهبرمعظم انقلاب اسلامی با کمال ثبات نماز بر پیکر سردار سلیمانی خواندند و در روز ۱۸ دی نیز با آرامش سخنرانی کردند.
آیت الله دژکام افزود: در سحرگاه ۱۸ دی کاری را که ۷۵ سال کسی جرات انجام دادن آن را نداشت را انجام دادیم و پایگاه آمریکا در عراق را مورد هدف قرار دادیم و چشم فتنه را کور کردیم.
وی ادامه داد: پس از این حمله نیز رهبر معظم انقلاب با کمال عظمت در حسینیه امام خمینی(ره) سخنرانی کردند نشست و گفتند فعلا یک سیلی زده ایم و این عظمت است که جز با ایمان کسی به این عظمت نمی رسد.
وی اضافه کرد: شهید سلیمانی با آرامش در مقابل دشمنان راه می رفت و این عظمت اللهی بود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شایسته است که مومن وقتی بلا می آید صبور باشد چرا که جز با صبر نمی شود شاهد پیروزی بود؛ ملت ما ملت صبور بود و ایستادگی ملت در طول ۴۱ سال گذشته و مقاومتی که از خود نشان داده نشانه های ایمان است.
آیت الله دژکام افزود: نقشه دشمن این است که شایسته های شما را بهم بریزد و صبر شما را از بین ببرد و شکرگزاری را کم کند اما اگر شکرگزار باشیم در کشور اگر ده ها مشکل مردم داشته باشند می توانیم ده ها مورد را نیز بشماریم که عزت و خیر به واسطه انقلاب بدست آورده ایم.
وی ادامه داد: شوخی نیست که بزرگترین ابرقدرت دنیا تهدید کند و بگویید اگر بزنید پاسخ می دهیم و ما محکم پایگاه آنان را هدف قرار می دهیم، این شکرخدا را می خواهد.
امام جمعه شیراز گفت: آنچه خدا به ما داده کم نیست باید در مقابل آنچه خدا به ما داده شکرگزار باشیم تا خدا بهتر و بیشتر به ما بدهد.
آیت الله دژکام افزود: یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام گشایش ها پیدا شوند این است که کسانی که دستشان به امکاناتی می رسد از حق خود تجاوز کنند و به رزق و روزی حلال قانع نباشند؛ قانع بودن را باید تمرین کنیم و به دیگران تعلیم دهیم و جامعه را به این سمت پیش ببریم و خدای نکرده به جایی نرسیم که دشمن بتواند از ما ایراد بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از ایرادات این بود که عده ای دست درازی به اموال عمومی کردند و اصل انقلاب را زیر سوال بردند که شهادت سردار انقلاب را دوباره زنده کرد.
امام جمعه شیراز گفت: خوشبختانه تربیت یافتگان مکتب امام راحل روز به روز افزایش می یابند و چشم مان به نسل انقلابی و پای کار روشن است.
آیت الله دژکام افزود: ظلم در قاموس کار مومن نیست، تا زمانی که نزدند به آنان ضربه نزدیم، ما امکانات برای زدن عین الاسد را داشتیم اما شروع کننده جنگ نبودیم، ما شروع کننده جنگ نیستیم اما اگر شروع کنند، می زنیم.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی در مسایل شرعی خیلی دقت می کرد و این نشانه مومن است، هیچ کس به بهانه اینکه فلانی در ستاد انتخاباتی من بوده نباید امتیاز ویژه بدهد، امتیاز ویژه یعنی حق دیگران را گرفتن و به کس دیگری دادن است.
وی اضافه کرد: این نوع ورود در انتخابات، اسلامی نیست، اهل ایمان اگر دور یک نفر جمع می شوند و از او حمایت می کنند برای خداست و می گویند نظام اسلامی را پیش می برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار