مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است از سوی این وزارتخانه در کشور ساخته شود، سهم این استان ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد است.
کد خبر: ۸۱۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 08 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:جعفر زاهدی، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس افزود: از این ۴۸ هزار و ۳۸۶ واحد سهم استان فارس، ۲۵ هزار واحد آن در شهر جدید صدرا و ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد آن توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس در سایر شهرستان‌های فارس ساخته خواهد شد.

وی بیان داشت: این طرح در چند قالب اجرا می‌شود که در مرحله نخست، برای اداره کل راه و شهرسازی فارس ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد، یک هزار و ۲۰۰ واحد در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان و ۶ هزار واحد در شهر جدید صدرا پیش‌بینی شده است.

زاهدی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن، ۱۱ هزار و ۵۶۷ واحد برای شیراز پیش‌بینی شده است که در مرحله نخست، ساخت یک هزار و ۱۰ واحد مسکونی در شهرک میانرود شیراز آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد: از مجموع واحدهای مسکونی سهم فارس، ۲ هزار و ۹۸۹ واحد به صورت مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد برای اقشار ویژه، یک هزار و ۶۰۰ واحد تکمیل واحدهای خریداری شده، یک هزار و ۷۴۰ واحد به صورت مشارکتی و تفاهم‌نامه و یک هزار و ۶۱۷ واحد با استفاده از ظرفیت‌های بانکی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع از ۸۲ شهری که در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود این طرح در ۷۱ شهر عملیاتی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن از بیست و ششم آذرماه ۹۸ شروع شد، اظهار داشت: همه مراحل ثبت‌نام و پایش توسط ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.
این مقام مسوول بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی یاد شده، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، دفاع، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منعقد کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار