استاندار فارس گفت:همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی، نظامی و انتظامی در کار انتخابات له یا علیه کسی اقدامی را انجام ندهند، به عنوان نماینده دولت رصد لازم را انجام می‌دهم و اگر تخلفی صورت بگیرد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ 08 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برابر قانون برای برگزاری انتخابات همکاری لازم را با فرمانداران استان داشته باشند و نیرو و امکانات مورد نیاز را در اختیار مجریان انتخابات قرار دهند.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی، نظامی و انتظامی در کار انتخابات له یا علیه کسی اقدامی را انجام ندهند، به عنوان نماینده دولت رصد لازم را انجام می‌دهم و اگر تخلفی صورت بگیرد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
استاندار فارس گفت: سرمایه اصلی ما اعتمادی است که مردم به ما دارند، ممکن است دوست داشته باشیم دیدگاه مشخصی در انتخابات پیروز شود اما این دوست داشتن دلیل نمی‌شود که این موضوع در انجام و رسالت امانتداری در مقام اجرای انتخابات ورود پیدا کند و خدای نکرده اگر له یا علیه کسی اقدامی صورت بگیرد، در محدوده اختیارات با چنین مواردی برخوردی شدید خواهیم کرد.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تنظیم بازار اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی با کمک دستگاه قضایی به طور مستمر رصد و پایش لازم را در بازار داشته باشند تا از فشار بر مردم جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: یکی از مواردی که امروز به عنوان مشکلات جامعه مطرح می‌شود، بحث اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری است، هرچند در این زمینه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است اما باید بیش از پیش تلاش شود.
استاندار فارس گفت: گزارش مرکز آمار ایران بیانگر این است که میزان بیکاری در این استان کاهش یافته به گونه‌ای که نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۲ در فارس ۱۶.۹ درصد بود اما این رقم تا پایان پاییز سال ۹۸ به هفت درصد رسیده است.
رحیمی اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که در زمینه تحریم و فروش نفت وجود داشته است اما با تلاش‌های صورت گرفته، میزان بیکاری به هفت درصد رسیده است و فارس، استان دوم کشور از نظر کاهش بیکاری است.
وی ادامه داد: تولید را به سمت و سویی برده‌ایم که می‌تواند ثبات در بازار ایجاد کند به ویژه در زمینه تثبیت و حضور صنایعی که شغل‌های پایه را ایجاد می‌کنند نیز اقداماتی صورت گرفته است.
استاندار فارس افزود: ضمن اینکه اکثریت اشتغال ما در بحث خدمات و اولویت ما در بحث گردشگری است و در این زمینه برنامه‌های مدونی پیگیری می‌شود، در زمینه صنعت مادر نیز غافل نبودیم و امروز صنایع مادر قابل قبولی که می‌تواند شغل‌های غیرپایه‌ای زیادی در کنار شغل‌های پایه در استان فارس ایجاد کند در استان راه‌اندازی شده که از جمله آنها می‌توانیم به آلومینیوم جنوب، فولاد پاسارگاد، کربنات سدیم فیروزآباد، سیمان نی‌ریز و سرو نیرو شیراز اشاره کرد که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.
رحیمی همچنین بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان باید از تمام ظرفیت‌های قانون بودجه استفاده کنند.
استاندار فارس در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی استان نیز باید از هم اکنون فعالیت خود را شروع کند و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.
رحیمی افزود: همچنین نشست‌های کارگروه حمل و نقل و ایمنی و حفاظت از راه‌ها باید تداوم یابد و بر تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای تاکید داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار