مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال سرانه مصرف آبزیان در استان به ۱۰ کیلوگرم در سال می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 08 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی با بیان اینکه هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه به عدد 9.5 کیلوگرم رسیده، گفت: این میزان در مقایسه با میانگین مصرف آبزیان در استان در سال 1373 که عدد ۲۵۰ گرم در سال بود، رشد چشمگیری داشته است.

افضلی با اشاره به روند افزایشی مصرف آبزیان در استان گفت: تا پایان سال سرانه مصرف آبزیان در استان به 10 کیلوگرم در سال می‌رسد، با این وجود هنوز سرانه مصرف آبزیان در استان از میانگین کشوری که یازده کیلوگرم می باشد، پایین‌تر است.

به گفته‌ مدیرکل شیلات کرمانشاه در حال حاضر میانگین جهانی مصرف آبزیان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

افضلی ادامه داد: افزایش مصرف آبزیان در سبد غذایی مردم استان در پی اقدامات انجام شده همچون فرهنگ سازی مصرف آبزیان در قالب برگزاری جشنواره‌ها و دیگر اقدامات ترویجی رخ داده است.

افضلی با اشاره به اهمیت گنجاندن مصرف آبزیان در سبد غذایی خانواده‌ها، ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ سازی شاهد افزایش بیشتر مصرف آبزیان در استان کرمانشاه باشیم.

وی مصرف دو بار در هفته ماهی و دیگر فرآورده های آبزی را به مردم توصیه کرد و افزود: با مصرف دو بار در هفته ماهی بیماریهای قلبی و عروقی به میزان زیادی در افراد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه بهترین شیوع طبخ آبزیان را کباب کردن و آب پز کردن عنوان کرد و افزود: سرخ کردن بدترین شیوه طبخ آبزیان است.

مدیر کل شیلات کرمانشاه سپس اشاره ای هم به دلایل بالا رفتن قیمت آبزیان داشت و افزود: از آنجایی که اکثر نهاده های مورد نیاز در صنعت آبزی پروری از تخم چشم زده(که به بچه‌ماهی تبدیل می‌شود) تا غذاها و مکمل های مورد نیاز این صنعت وارداتی است، لذا تحت تاثیر افزایش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت آبزیان هم بوده ایم.

وی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت آبزیان هنوز هم مصرف فرآورده های آبزی از مصرف گوشت قرمز به صرفه‌تر است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار