در حالی که مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» از ساعت 8 صبح امروز با خواندن نماز بر پیکر مطهر شهدای محور مقاومت توسط حضرت آیت الله خامنه ای آغاز خواهد شد، مردم از ساعات اولیه صبح امروز و تقریبا بعد از نماز صبح تمامی مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران را با حضور خود مملو از جمعیت کرده اند...
کد خبر: ۸۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 06 January 2020

بعد از حضور تاریخی مردم خوزستان و خراسان در مراسم تاریخی تشییع جنازه پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» فرمانده بسیج مردمی عراق و همرزمان شهیدشان، امروز نوبت به حماسه آفرینی مردم تهران رسیده است تا قدرشناسی ویژه ای از فرمانده محور مقاومت داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» از ساعت 8 صبح امروز با خواندن نماز بر پیکر مطهر شهدای محور مقاومت توسط حضرت آیت الله خامنه ای آغاز خواهد شد، مردم از ساعات اولیه صبح امروز و تقریبا بعد از نماز صبح تمامی مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران را با حضور خود مملو از جمعیت کرده اند.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار شهید و سرافراز اسلام حاج «قاسم سلیمانی» به همراه «ابومهدی المهندس» از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند و یادآور شدند که انتقام سختی از عوامل این جنایت گرفته خواهد شد. روسای قوا و مسئولان عالیرتبه کشورمان هم در کنار شورای عالی امنیت ملی تاکید داشتند که در زمان و مکان مناسب آمریکایی ها تقاص این کار را بواسطه انتقام سختی که چشم انتظارشان است، پس خواهند داد.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. گفته می شود آمریکایی ها تاکنون کشورهای زیادی را به عنوان میانجی برای جلوگیری از اقدام متقابل ایران واسطه کرده، اما جمهوری اسلامی چنین مساله ای را نپذیرفته است.

 

طلب شهادت رهبر انقلاب هنگام خواندن نماز بر پیکر حاج قاسم و هم‌رزمانش
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۱:۱۳
 

رهبر انقلاب هنگام خواندن نماز بر پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همرزمانشان، برای خود طلب شهادت کردند.

در پی ورود پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی عراق به تهران و اقامه نماز بر پیکر آن‌ها توسط رهبر انقلاب و با حضور جمعیت میلیونی مردم در دانشگاه تهران، حضرت آیت الله خامنه‌ای در هنگام خواندن نماز برای خود از درگاه خداوند طلب شهادت کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخشی از ذکرهای این نماز، با استفاده از عبارات " و الحقنا بهم وارزقنا شهادۀ فی سبیلک یا مولای؛ و ما را به آنها ملحق کن و شهادت در راه خودت را روزی ما بفرما ای مولای من " برای شهادت خود دعا کردند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

بدرقه میلیونی و باشکوه پیکر مطهّر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای محور مقاومت پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، توسط مردم پایتخت آغاز شده و به سمت میدان آزادی ادامه دارد.

 
  
 

پس از اقامه نماز بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی توسط رهبر معظّم انقلاب، لحظاتی قبل تشییع پیکر مطهّر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز شد.

پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل می‌شود و پس از تشییع در حرم مطهّر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.

اسماعیل هنیه: سلیمانی شهید قدس است
 

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شهید قاسم سلیمانی را شهید قدس نامید.

اسماعیل هنیه که سخنران مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی در تهران بود اظهار کرد: این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد و او در راس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و من این فرمانده بزرگ را شهید قدس، شهید قدس ، شهید قدس می‌نامم.

وی با بیان این که من از سرزمین مبارک فلسطین می‌آیم، افزود: من از سرزمین جهاد و مبارزه و از قدس نخستین قبله مسلمانان که پیامبر از آن جا به آسمان رفت به ایران آمدم تا به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و به خانواده شهید و فرزندان و بستگان او و همه پرچمداران مقاومت علیه توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی تسلیت و تعزیت بگویم.

اسماعیل هنیه

هنیه ادامه داد: ما در این جا حضور داریم تا احساس صادقانه و خالصانه خود را در قبال برادر عزیزی که با فرماندهی خود برای فلسطین و مقاومت تلاش زیادی کرد و باعث پیروزی وتوانمندی این مقاومت شد نشان دهیم.

وی با محکوم کردن این اقدام تروریستی آمریکا تاکید کرد: این جنایت وحشیانه‌ای که آمریکایی‌ها مرتکب شدند نشان دهنده روحیه جنایت کارانه و سبعانه‌ای است که باعث این همه جنایات‌ها و خونریزی‌ها در سرزمین مبارک فلسطین شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین عنوان کرد: این جنایت سبعانه‌ شایسته آن است که همه جهانیان آن را محکوم و مرتکبان آن را مجازات کنند. تاکید می کنم که خط مقاومت بر سرزمین فلسطین در رویارویی با توطئه‌های رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریکا در منطقه شکست نخواهد خورد و تردید نخواهد کرد و تا زمانی که اشغالگران را از سرزمین مقدسمان بیرون برانیم ادامه دارد.

هنیه در ادامه اظهار کرد: این پروژه مقاومت مشروع در سرزمین فلسطین همچنان ادامه خواهد یافت و سست نمی‌شود و عقب نشینی نمی‌کند تازه این ترورها بر توانمندی و اصرار ما خواهد افزود و این راه را تا آزادی قدس و آزادی اراده انسان‌های آزاد منطقه ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: مقاومتی که در لبنان آن پیروزی‌ها را به دست آورد و در غزه پیروز شد در نبرد سرنوشت ساز آینده علیه صهیونیست‌ها نیز به یاری خدا پیروز خواهد شد.

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس + فیلم
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۹:۳۵
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لحظاتی قبل نماز را بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان اقامه کردند.

در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، لحظاتی قبل رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از ورود به دانشگاه تهران نماز را بر پیکر شهید سلیمانی اقامه کردند و با بوسه زدن بر تابوت شهدا با آنها وداع کردند.

تا دقایقی دیگر تشییع پیکر مطهّر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی آغاز خواهد شد.

پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل می‌شود و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.

 

معنی دعای رهبر معظم انقلاب در حق سردار سلیمانی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمازی که صبح امروز بر پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی اقامه کردند، دعایی خواندند که ترجمه آن به شرح زیر است:

اَللّهُمَّ انّ هولاء المُسَجّون قُدّامَنٰا عبادک ‌‎ ‌‏وَابْنُ عبادک وَابْنُ امائک نَزَلَوا بِکَ وَاَنْتَ خَیْرُ مَنْزُولٍ بِهِ
[خداوندا این کفن‌شدگان که در پیش پای ما قرار دارند، بندگان تو اند و فرزند بندگان تو و فرزند کنیزان تو اند. نزد تو فرود آمده و تو بهترین کسی هستی که نزد او فرود می‌آیند.]

اللهُمَ انهم مُحتاجون اِلی رَحمَتک و انتَ غَنی عَن تعذیب عِبادُک
[خداوندا آنها، محتاج رحمت تواند و تو از عذاب بندگانت بی‌نیاز هستی.]

اللّٰهُمَّ إِنْ كانَوا مُحْسِنین فَزِدْ فِي إِحْسانِهِم وَ إِنْ كانَوا مُسِيئین فَتَجَاوَزْ عَنْهُم.
[خداوندا اگر اینان، نیکوکار بودند، بر نیکوکاریشان بیفزا و اگر گناهکار بودند، از گناهشان درگذر.]

اللّٰهُمَّ إِنَّا لَانَعْلَمُ مِنْهم إِلّا خَيْراً وَأَنْتَ أَعْلَمُ بِهم مِنَّا
[خداوندا ما جز نیکی از آنها چیزی نمی‌دانیم و تو نسبت به آنها داناتری]

اللُهم صَلِّ عَلی مُحمد و آل مُحمدِ اللهُم ادخلهُم فی رَحمتک و رِضوانک
[خداوندا بر محمد و آل محمد درورد فرست و آنها را در رحمت و بهشت رضوانت وارد کن.]

اَللهُم اِنک توفیتهُم مُتلطخین بِدمائهم فِی سَبیل رضاک مُستشَهدین بَینَ ایدیهِم مُخلصین فِی ذلک لوَجهکَ الکَریم
[خداوندا تو در حالی آنها را قبض روح کردی که در راه رضایت تو در خون خود غلتیده بودند و در برابر تو به شهادت رسیده و برای تو، ای پروردگار کریم، در این راه با اخلاص بودند.]

اَللهُم فاعلِ دَرجاتِهم و احشُرهُم مَعَ مُحمدِ و آله الطاهرینَ و الحقنا بِهم و ارزُقنا الشَهادة فی سَبیلک یا مولای
[خداوندا پس بر درجات آنها بیفزا و آنها را با محمد و خاندان پاک و مطهرش محشور کن و ما را به آنها ملحق کن و شهادت در راهت را ای مولای من (پروردگار من) روزی ما گردان.]

اَلحَمدُ اللهِ الذی اکرم المُستشهدینَ فی سَبیله . اَلحمدُ لله الذی رزقنا الشهادة فی سَبیله. اَلحمدُ للهِ الذی رزقنا الجَهاد فی سَبیلِ الاِسلام.
[سپاس خداوندی را که شهیدان در راهش را کرامت نهاد؛ سپاس خداوندی را که شهادت در راهش را روزی ما گرداند و سپاس خداوندی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما کرد.]

 
دختر سپهبد سلیمانی: خانواده‌های سربازان آمریکایی باید در انتظار مرگ آنها، روزهایشان را سپری کنند
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۹:۱۶
 

دختر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» گفت: آقای ترامپ قمارباز! خانواده‌های سربازان آمریکایی باید در انتظار مرگ آنها، روزهایشان را سپری کنند.

«زینب سلیمانی» دختر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم وداع با پیکر شهیدان مقاومت که امروز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزا شد، خطاب به رهبر انقلاب: آقاجان نکند، شهادت پدرم ناراحتی به چهره شما بیاورد.

 
 
 

دختر شهید سلیمانی ادامه داد: پدرم بیش از ۴۰ سال در کشتی عاشورا با شوق شهادت در نبرد، شجاعانه با دشمنان پیکار کرد. او پدری دلسوز برای فرزندانش و فرزندان همه شهدا بود. او سرباز فداکار ولایت بود.

وی با بیان اینکه ترامپ، نماد جهل است، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ قمارباز! خانواده‌های سربازان آمریکایی باید در انتظار مرگ آنها، روزهایشان را سپری کنند. ترامپ قمارباز تدبیر شیطانی تو در تفرقه و جدایی بین ایران و عراق موجب پیوند تاریخی دو ملت شد.

دختر سپهبد شهید سلیمانی گفت: پدرم مهربان‌ترین و عاطفی‌ترین همسر و پدری مجاهد و بی‌باک و سربازی فداکار برای ولایت بود و اطاعت از ولایت را شرط پیمان می‌دانست.

وی افزود: حاج قاسم بزرگترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن بود و در جنگ‌ها و نبردها عشق شهادت او را به نزدیک‌ترین خط مبارزه با دشمن ترغیب می‌کرد. ایمان او به خدا دشمن را در دید او به ناچیزی در مقابل قدرت خدا تبدیل کرد.

دختر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه پدرم خواب راحت را از چشم تمام ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود، اظهار داشت: اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صیهونیسم، تکفیر و نظام سلطه را هم اینک می‌لرزاند. امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه و صهیونیسم و تکفیر را مقابل آن جهان دیدند.

وی افزود: آمریکا باید بداند که عاشورا منشا قدرت مجاهدین و آزادیخواهان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه‌ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شدند و تا زنده‌اند شاگردان دیگری را تربیت و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه‌گران و تکفیریان خواهند بود.

فرزند حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آنها را تیره و تار و خانه‌های عنکبوتی آنها را فرو خواهد ریخت.

وی افزود: دیروز جهانیان استقبال گرم مردم عراق و ایران را در تشییع پیکر حاج قاسم و مجاهد بزرگ ابومهدی نظاره کردند و امروز در تهران و فردا در کرمان نیز خواهند دید در این حماسه حضور ملت عاشورایی ایران پیام خود را به کل دنیا خواهد رساند.

فرزند شهید سپهبد سلیمانی خاطرنشان کرد: به قول پدرم، آقای ترامپ قمارباز! تدبیر شیطانی تو در جدایی و تفرقه میان دو ملت ایران و عراق با خطای استراتژیک و به خون کشیدن دو مجاهد بزرگ ابومهدی و حاج قاسم که موجب پیوند تاریخی بین دو ملت ایران و عراق شد، تنفر جاودانه آنها را علیه آمریکا برانگیخت.

وی افزود: دیروز پارلمان عراق خروج آمریکا را از عراق کلید زد خانواده‌ سربازان آمریکایی در غرب آسیا که شاهد ذلت آمریکا در نبرد سوریه، عراق، لبنان و افغانستان، یمن و فلسطین بوده‌اند در انتظار مرگ فرزندانشان روزهای شان را سپری خواهند کرد.

* ترامپ! خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد

فرزند حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: ترامپ دیوانه که خود نماد جهل و بازیچه دست صهیونیسم هستی، خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد.

«رهبرم! پدرم، پدری داشت که در کنارش بود. در کنارش ایستاد و ما هم همانند پدرم در کنارش خواهیم بود.»

وی افزود: امروز سلیمانی‌های مقاومت پیام داده اند. عموی عزیزم سیدحسن نصرالله پیام خود را داد. اسماعیل هنیه، بشار اسد، زیاد نخاله، ابوحسن عامری و عبدالملک حوثی که هر کدام به تنهایی چون پدرم برای نابودی امثال تو کفایت می‌کنند پیامشان را خواهند داد.

زینب سلیمانی اظهار داشت: پدرم همراه دیگری هم داشت که همیشه با او بود. آقای پورجعفری. باید از ایشان بگویم. چون بدون پدرم آب و غذا نمی‌خورد و بدون پدرم نمی‌خوابید. ایشان نماد یک مجاهد صادق بود که آخر هم در کنار پدرم به آرامش رسید.

وی افزود:‌همه ستمگران عالم بدانند پدرم در قلب ملت ایران و امت مقاومت و آزادی خواهان جهان جای دارد.

فرزند حاج قاسم سلیمانی در پایان گفت:‌ در پایان با تجدید پیمان مجدد با رهبر عزیزمان قول می‌دهم من و همه فرزندان پدرم با خاطرات و مهربانی‌های پدرم که همواره زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد زندگی می‌کنیم و بغض و کینه خودمان و فرزندانمان را با دستور ولایت علیه ظالمان تا ابد حفظ خواهیم کرد.

پیکر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای محور مقاومت وارد دانشگاه تهران شد
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۹:۰۳
 

پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان والا مقامش وارد دانشگاه تهران شد.

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در پایتخت ایران اسلامی با خیل جمعیت تهرانی‌ها در حال برگزاری است.

شعارهای مردم در مراسم تشییع سپهبد شهید
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۳۷
 

مردم تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "علمدار نیامد"، "ای لشگر صاحب زمان آماده‌ایم آماده ایم"، "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" و "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد" در مراسم تشییع و وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی شرکت کرده‌اند.

همچنین پلاکاردهایی با عکس‌های شهید سلیمانی و نوشته هایی مثل "خون‌بهایت فتح قدس است"، "انتقام سخت" و "بدرود فرمانده" در دستان مردم قرار دارد.

در حال تکمیل| لشکر میلیونی منتقمین در پایتخت/ رستاخیز تهران برای سردار دلها

 

 

مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و سایر همران شهیدشان از دقایقی پیش با قرائت آیاتی از کلام الله مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و قرار است پس از خواندن نماز بر پیکر مطهر شهدا توسط  رهبر انقلاب تا میدان آزادی مراسم تششع انجام بشود.

لشکر میلیونی منتقمین خون سردار سلیمانی در تهران + فیلم و عکس/ اعدام نمادین ترامپ توسط مردم/ حضور تاریخی مردم برای بدرقه سردار دل‌ها و شهدای مقاومت

قشرهای مختلف مردم تهران فوج فوج از ساعت ها قبل از شروع مراسم و بعد از نماز صبح در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران و محل برگزاری مراسم تشییع بودند. بطوریکه جمعیت میلیونی، تاریخی و خیره کننده ای در این مراسم حاضر شده اند و خواستار گرفتن تقاص خون شهدا از آمریکایی ها هستند.

مردم با در دست داشتن تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند و خواهان انتقام سخت از آمریکایی ها به دلیل ترور سردار سلیمانی هستند.

تصاویر وداع حماسی مردم تهران با سردار سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۱۲
 
 
 
اعدام نمادین ترامپ توسط مردم
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۸:۰۲
 

جمعی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان با اعدام نمادین ترامپ، جنازه وی را از چهارراه کالج تا دانشگاه تهران حمل کردند.

مردم برای اعلام انزجار خود از تروریست‌های آمریکایی و نشان دادن حق انتقام خود نسبت به این جنایت، جنازه نمادین ترامپ را به سمت دانشگاه تهران جمل کردند.

اعدام نمادین ترامپ توسط مردم/ حمل جنازه رئیس جمهور جنایتکار آمریکا

مردم با در دست داشتن تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند و خواهان انتقام سخت ترور سردار سلیمانی هستند.

فیلم سیل خروشان جمعیت در خیابان انقلاب تهران
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۷:۵۷
 
 
 
مردم خواهان گرفتن «انتقام سخت» از آمریکایی‌ها
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۷:۳۶
 

در حالی که هنوز مراسم رسمی تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش آغاز نشده است، قشرهای مختلف مردم تهران فوج فوج در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری مراسم تشییع هستند.

مردم با در دستان تصاویری از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر می‌دهند و خواهان گرفتن انتقام سخت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و تاکید دارند که آمریکایی ها باید تقاص سختی پس بدهند.

مراسم تشییع پیکر شهدا، رأس ساعت 8 در دانشگاه تهران آغاز می‌شود و در ادامه، رهبر معظّم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نماز را بر پیکر مطهّر سردار سلیمانی اقامه خواهند کرد.

پس از اقامه نماز، پیکر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد.

پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم منتقل می‌شود و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای تدفین به کرمان منتقل می‌شود.

صادق آهنگران و میثم مطیعی مداحان مراسم تشییع پیکر حاج «قاسم سلیمانی»
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۷:۳۵
 

میثم مطیعی و صادق آهنگران، مداحان امروز مراسم تشییع پیکر سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

مراسم تشییع پیکر فاتح مبارزه با داعش، سردار بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی، امروز تا ساعتی دیگر در تهران برگزار می‌شود.

مداحان و ذاکران زیادی در این مراسم به مصیبت‌خوانی و نوحه‌خوانی خواهند پرداخت، اما میثم مطیعی و صادق آهنگران از مداحان رسمی برنامه خواهند بود.

این مراسم، ساعت 8 صبح با اقامه نماز به وسیله رهبر معظم انقلاب بر پیکر سردار فاتح، حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. پس از آن، مراسم تشییع از دانشگاه تهران تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.

سیل جمعیت به سمت دانشگاه تهران می‌روند
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۰۷:۳۴
 

جمعیت هم‌اکنون در جلوی درب دانشگاه تهران به صورت متراکم حضور دارند و ضمن سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی، منتظرند تا مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان مقاومت آغاز شود.

برخی از هموطنان به صورت خودجوش در میان مردم شیر گرم، چایی و نان و پنیر به عنوان صبحانه توزیع می‌کنند. هم‌چنین تعدادی دیگر به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع گل اهدا می‌کنند.

تراکم بالای جمعیت در خطوط متروی منتهی به مسیرهای راهپیمایی باعث شده تا مردم مجبور به پیاده شدن از مترو در ایستگاه‌های دورتر و طی مسیر به صورت پیاده شوند.

 
 

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان والامقامش، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۸ صبح روز امروز در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

پیکر مطهر این شهدا روز شنبه به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و روز گذشته پس از ورود به کشور، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس و در آستان قدس رضوی با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار