مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از تصویب بودجه عمرانی مساجد خبر داد و گفت: اعتبارات این اداره‌کل در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۱۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 05 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: در بودجه عمرانی مساجد امسال، مساجد مسیر اربعین  شناسایی شده است و برای آنها اعتبار تصویب شد که امیدواریم تا قبل از اربعین سال آینده اعتبارات تصویبی، تخصیص و بین مساجد توزیع شود.

وی افزود: اعتبارات عمرانی، اماکن مذهبی و ... اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام در سال‌جاری به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت که از این میزان تاکنون ۳۰ درصد جذب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: جذب اعتبارات این اداره‌کل در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه از راه‌اندازی سیستم ویدیو کنفرانس در محل این  اداره‌کل خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی مجموعه سیستم ویدیو کنفرانس اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: کاهش فاصله‌ها و فراهم نمودن امکان حضور هم‌زمان در چندین مکان مختلف، حذف خطرات و مشکلات ناشی از مسافرت‌های شغلی، صرف جویی اقتصادی در هزینه‌های ایاب و ذهاب و صرف جویی در وقت را از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سیستم است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۳ بقاع متبرکه در سطح استان وجود دارد، امامزاده سید عبدالله ایوان، امامزاده علی صالح(ع)، امامزاده سید حسن(ع) مهران، امامزاده سید صلاح‌الدین محمد(ع)، امامزاده جعفر(ع)  امامزاده سید سیف‌الدین(ع) دره شهر از امامزادگان شاخص این استان است.

لازم به ذکر است، در مجموع حدود ۶۰۰ مسجد و حسینیه استان ایلام، ۲۳۰ مسجد و حسینیه در مناطق شهری و ۳۵۵ مسجد نیز در مناطق روستایی قرار دارند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار