امام جمعه جهرم گفت:سحرگاه امروز شمارش معکوس خروج شوم آمریکایی‌ها از کشور عراق آغاز شده تا منطقه از لوس وجود منحوس آنها پاک و عاری شود.
کد خبر: ۸۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 04 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم با اشاره به 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم و آغازگر نهضت امام خمینی(ره) و مصادف شدن این ایام با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) این مناسبت را تسلیت گفت و اظهار داشت: باید سیره و زندگی این بانوی گرانقدر جهان اسلام را الگو و منش خود قرار دهیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه چنانچه برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای مشروع وقانونی استفاده کردید اگر به آن هدف نائل هم نشدید باز پیروزید چرا که از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید، گفت: نامزدهای انتخابات چنانچه مرزها، حرمت‌ها، قانون و شرع را پاس داشته و خط قرمزها را رعایت کنند چنانچه به مقصد خود نرسند در بارگاه الهی روسفید هستند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در ادامه این حدیث فرموده‌اند کسی که برای رسیدن به هدفش از هر وسیله‌ای استفاده کند چنانچه به هدف خود برسد یا نرسد در هر صورت روسیاه است، ادامه داد: کسی که شعارش این است که هدف وسیله را توجیه می‌کند و بدون رعایت اسباب قانونی بخواهد به هدف خود دست پیدا کند یک شکست خورده تمام عیار است.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها و هوادارانشان چنانچه برای رسیدن به کرسی مجلس از ابزارهای نامشروع استفاده کنند باید بدانند به آنچه مقصودشان است نخواهند رسید، گفت: شاید به ظاهر فردی پیروز میدان شود اما نتیجه‌ای در بر ندارد و پیش خداوند متعال روسیاه است.

مدبر همچنین رعایت تقوا و نگه داشتن حرمت‌ها را به نامزدهای انتخابات توصیه کرد و خواستار رعایت اصول اخلاقی و شرعی در رقابت‌های پیش‌رو شد.

خطیب نمازجمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این شهر با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در جریان عملیات تروریستی آمریکا در کشور عراق، خاطرنشان کرد: این سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود نائل شد.

به گفته وی سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه نماینده یک ملت بود؛ ملتی که بیش از 40 سال پیش با خدای خود عهده بسته که پای آرمان‌های خود بایستد و تا پای جان میدان را مقابل دشمنانش خالی نکند.

امام جمعه جهرم گفت: گرچه فقدان سردار سلیمانی برای ما سخت است اما دشمن بداند که این خاک قهرمان پرور صدها هزار سلیمانی دارد و در این فکر نباشند که با شهادت این سپهبد جهان اسلام دست ملت خالی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران بنیانگذارش را از دست داد اما از پای ننشست، اذعان کرد: سردار سلیمانی یکی از تربیت شدگان بینانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده و کشور ما از این تربیت شده‌ها فراوان دارد.

مدبر با اشاره به اینکه راه سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: شهادت سلیمانی مانند حیاتش برای جهان اسلام برکات خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ مقاومت می‌شود، گفت: این شهادت برکات زیادی خواهد داشت به ویژه که خون‌های سرداران دو ملت بزرگ در این حادثه عجین و به هم گره خورده شد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این عجین شدن خون‌های سرداران دو ملت به پیوند دل‌ها و وحدت عراق و ایران تبدیل و به یاری خداوند متعال طومار خائنان در منطقه جمع می‌شود.

وی ادامه داد: سحرگاه امروز شمارش معکوس خروج شوم آمریکایی‌ها از کشور عراق آغاز شده تا منطقه از لوس وجود منحوس آنها پاک و عاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار