آیت‌الله دژکام با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر و با بیان اینکه امروز مالک اشتر رهبر معظم انقلاب شهید شده است، گفت: بزرگی این مصیبت زیاد است اما این مردم را ببینید که طوفانی و انقلابی مثل روزهای اول حرکت خود به میدان آمده‌اند، این یعنی مرد میدان هستند؛ حالا نوبت مسئولان است.
کد خبر: ۸۱۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 03 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ دیماه با تبریک و تسلیت شهادت فرمانده سپاه قدس محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی ایران و سراسر جهان، تاکید کرد که امروز مردم مسلمان خشم انقلابی خود را از اقدام کور آمریکا با شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه عروج ملکوتی سردار سلیمانی در این روزهای پر فتنه روح تازه ای به کالبد مقاومت و انقلاب دمید، خاطرنشان کرد: این شهادت همه کسانیکه ممکن بود مورد حمله جنگ نرم دشمن قرار گرفته بودند و خدای ناکرده در انگیزه و اهدافشان سستی پیدا شده بود، بیدار کرد، نقش شهادت همین است، اینکه دیگران را بر می انگیزد.

امام جمعه شیراز خطاب به کسانکه در جنگ نرم پای حرکتشان سست شده بود، گفت: اگر میخواهی از حیثت خودت و مملکتت دفاع کنی، دست روی دست گذاشتن و گردن تا کردن ندارد.

او با بیان اینکه شهادت بیدار باشی برای اهل ایمان است، گفت: شهادت این هشدار را می‌دهد که دشمن اگر دستش به شما هم برسد نتیجه کار همین خواهد بود؛ این گفته قرآن کریم است که می فرماید اگر دست دشمن به شما برسد مراعاتتان را نخواهد کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند که آنان از دست دشمن در امان خواهند بود، تصریح کرد که دشمن حتی به نوکرانش هم رحم نخواهد کرد. بنابراین باید مانند حاج قاسم سلیمانی مرد بود و پای حرف خود ایستاد.

او صلاح اسلام و مسلمانان جهان را گام برداشتن در مسیر عظمت و پیروزی دانست و گفت: عجیب است که این همه فتنه کردند تا ملت ایران و عراق را از هم جدا کنند اما خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و همرزمش حاج مهدی المهندس، در هم آمیخت و نقشه هایشان را برآب کرد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه دشمن با مسلمانان و مسلمانی مسلمانان دشمن است، گفت: آنان تا زمانیکه ما دست از مسلمانی و اهداف خود برنداریم با ما دشمن هستند، اما کور خوانده‌اند که ما دست از راهمان برداریم.

او با اشاره به حضور گسترده مردم در نماز جمعه امروز و مراسم عزاداری شهید سلیمانی در شیراز، گفت: دشمن بداند که اگر حاج قاسم می‌رود، سربازانی که اور تربیت کرده هستند و راهش را تا رسیدن به هدف ادامه خواهند داد.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه امت بیدار ایران اسلامی سربازی فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای را قلبا باور دارند، گفت: ما باور داریم که سربازی رهبر معظم انقلاب به معنی سربازی امام زمان(عج)، پیامبر(ص) و خداوند و اطاعت از ایشان است.

 

او با بیان اینکه اطاعت از ولی امر را امام زمان برای زمان غیبت خود تعیین کرده است، گفت: ما باور داریم که هر زمان مطیع و سربه فرمان رهبری باشیم، حزب اللهی هستیم و خداوند سند داده که پیروز خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد که نباید خدای ناکرده در اطاعت و فرمانبرداری از مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین دنبال این باشیم که بفهمیم چرا؟ وقتی ولایت می‌گوید، باید اطاعت کرد. در این فضای حساس، جلو زدن و دنبال ماندن از مواضع مقام معظم رهبری بسیار بسیار خطرناک است و نباید در این موارد موضع گیری کرد.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: در سالیانی که از انقلاب اسلامی گذشته، دشمنان اسلام و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همه حیله ها و ترفندها را به کار بردند؛ ترامپ با کمال وقاحت از برجام خارج شد، در حالیکه تعهد شده بود؛ کسی به این بهانه که ترامپ قلدر است چیزی نگفت. اما آنها هنوز طعم مشت محکم و فولادین حزب‌الله را برملاج خود نچشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ترامپ طی دو سال گذشته با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها برای از بین بردن مقاومت امت اسلامی ایران تلاش کرد، گفت: دشمنان هر فشاری آوردند دیدند که این ملت و نظام اسلامی با توکل بر خداوند محکم و قوی بر مواضع خود ایستاده است.

 

ترامپ با خدا در افتاده است

آیت‌الله دژکام گفت: ترامپ خبیث می گوید که من گفتم سردار سلیمانی به شهادت برسد، اگر تو این غلط را می کنی بدان که با خدا در افتاده ای، پیام شهادت پرافتخار سردار سلیمانی و همرزمانش این بود که نابودی اسرائیل نزدیکتر شد.

او با بیان اینکه نفوذ جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در دل تمام امت اسلامی جهان به قدری است که با یک اشاره جمعیت فراوانی به میدان خواهند آمد، خطاب به دشمنان گفت: شما می خواید آنچه که خداوند به ما داده است را بگیرد، کور خوانده‌اید. کفار هرچه می‌خواهند بگویند، ما می گوییم به این غیظی که نسبت به مسلمانان پیدا کرده‌اید بمیرد و بدانید که امت اسلام بیدار شده و کاخ کفر و ظلم را بر سرتان خراب خواهد کرد.

امام جمعه شیراز همچنین به مسئولان توصیه و تاکید کرد که این مردم ایستاده در راه خدا، نیاز به حمایت و کمک شما دارند، بار انقلاب را با کمال عزت و عظمت این ملت به دوش می کشد، نکند کسی دستش برای انجام خدمتی برسد اما کوتاهی کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک اشتر و با بیان اینکه امروز مالک اشتر رهبر معظم انقلاب شهید شده است، گفت: بزرگی این مصیبت زیاد است اما این مردم را ببینید که طوفانی و انقلابی مثل روزهای اول حرکت خود به میدان آمده‌اند، این یعنی مرد میدان هستند؛ حالا نوبت مسئولان است.

او با مسئولان تاکید کرد که به مراجعان به چشم فرزند و برادر و پدر خود نگاه کرده و کار آنان را با سعه صدر و بردباری و خوش خلقی انجام دهند و کاری نکنند که این احساس ایجاد شود که می‌تواند اما نمی‌کند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که همه مسئولان باید در مسیر ایجاد فضای رحمت و محبت در جامعه تلاش کنند و نه تنها نسبت به نیازمندانی که خطایی نکرده اند که حتی نسبت به کسانیکه شاید خطایی کرده باشند، رفتارشان با محبت و انصاف باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار