مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با تأکید به اینکه هیچ برنامه سازمان یافته‌ای برای افزایش نرخ‌ها در همدان نداشته ایم، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۹۴۵۵ پرونده تشکیل شدهچرا که پارسال با شرایط حساسی روبرو بودیم، اما در ۹ ماهه امسال به ۶۷۶۵ پرونده کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 02 January 2020
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در حال حاضر متهمان ۱۷ پرونده مهم و ملی در زندان هستند که اموال آن‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ علیرضا حسن‌پور در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارجاع ۱۰۴۴ پرونده قاچاق کالاوارز به تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: تاکنون ۱۰۳۲ پرونده مختومه اعلام شده و ۷۳ پرونده باقی مانده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد به طوریکه عملکرد در این حوزه ۹۸.۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به این پرونده‌ها ۳۲ روز بوده که ۳۸۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۹۲ ریال میزان محکومیت قاچاقچیان کالاوارز بوده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ در حوزه کالا و خدمات ۹۴۵۲ پرونده وارد شده و ۹۶۲۵ پرونده نیز مختومه شده که تعدادی مربوط به سال گذشته بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات ۱۶۹ پرونده باقی مانده و میزان عملکرد نیز ۱۰۱.۸ درصد بوده است، اعلام کرد: میانگین زمان رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۲ روز بود و ۱۰۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۲ هزار و ۶۱۲ تومان نیز مبلغ محکومیت آن‌ها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از ارجاع ۱۱۱۷ مورد پرونده در حوزه بهداشت و درمان به تعزیرات حکومتی استان در سالجاری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۱۸ پرونده در این حوزه مختومه شده و عملکرد رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۰.۱ درصد بوده و به طور میانگین در ۹ روز رسیدگی صورت گرفته است.

وی در ادامه به دو میلیارد و ۸۳۲ میلیون و ۸۹۴ هزار ریال جمع محکومیت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۱ هزار و ۶۱۳ مورد پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده و به ۱۱ هزار و ۷۷۵ مورد نیز رسیدگی شده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: طی نظارت‌ها در حوزه گوشت دریافتیم که اختلاف قیمت در مورد گوشت همدان با سایر استان‌ها وجود دارد و این باعث شده گاهی کمبود در استان باشد چرا که دامداران مایل هستند در استان‌های دیگر دام خود را بفروشند تا درآمد بیشتری کسب کنند.

وی همدان را استانی دامپرور دانست و گفت: خرید و فروش استان همدان گاهی در سایر استان‌ها انجام می‌شود و ما هم وقتی ورود می‌کنیم فشار‌ها به مردم برمی‌گردد و باعث کمبود و افزایش قیمت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه اقداماتی در این حوزه انجام شده است، ادامه داد: جابجایی میدان دام یکی از موضوعات مورد توجه بوده که در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح دولت در زمینه سهمیه بندی بنزین باعث افزایش پرونده‌ها و تخلفاتی شده است؟ اعلام کرد: براساس تعداد پرونده نمی‌توانیم دریابیم که تخلف بیشتر بوده یا کمتر، با اجرای این طرح ممکن است متخلفانی سوءاستفاده‌هایی داشته باشند. قبل از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین برای کنترل بازار در آبان ۵۳ اکیپ بازرسی فعال شد که نتیجه آن رسیدگی به ۱۸۳ پرونده بود.

حسن‌پور از افزایش اکیپ‌های بازرسی تعزیرات حکومتی در آذرماه خبر داد و یادآور شد: در آبان ماه امسال ۳۴۵ مورد بازرسی انجام شد که در آذر به ۱۱۰۰ مورد رسید و ۴۰۱ مورد پرونده نیز تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با تأکید به اینکه هیچ برنامه سازمان یافته‌ای برای افزایش نرخ‌ها در همدان نداشته ایم، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۹۴۵۵ پرونده تشکیل شدهچرا که پارسال با شرایط حساسی روبرو بودیم، اما در ۹ ماهه امسال به ۶۷۶۵ پرونده کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از ۴۶۱ پرونده‌ای که در حوزه گشت سیار تشکیل شده، بیش از ۹۰ درصد مربوط به شکایت مردمی بوده ضمن اینکه امسال ۱۱۲۷ پرونده مربوط به شکایت مردمی تشکیل شده که پنج میلیارد ریال جریمه شاکی خصوصی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۷۸ مورد پرونده قاچاق در حوزه منسوجات در تعزیرات حکومتی استان خبر داد که محکومیت آن‌ها بیش از ۹۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: سه پرونده مهم در حوزه پوشاک و در حوزه دستگاه دیجیتالی ماینر نیز ۳۹ پرونده تشکیل شده است.

وی کشف ۴۳۸ دستگاه ماینر در شهرستان نهاوند را از دیگر اقدامات تعزیرات در سالجاری دانست و اظهار کرد: ۳۱ فقره پرونده در حوزه برنج تشکیل شده که محکومیت یکی از پرونده‌ها به علت تقلب بوده و یک نفر در این زمینه بازداشت شده است.

حسن پور ادامه داد: محکومیت یکی از پرونده‌ها به قرار دادن برنج خارجی در کیسه‌های برنج ایرانی بوده که میزان آن پنج تن بوده و مبلغ ۱۳ میلیارد ریال جریمه برای او تعیین شده است.

وی با اشاره به توقیف ۱۳۵۴ حلقه لاستیک سواری و ۵۸۰۰ حلقه لاستیک کامیون و همچنین دو پرونده توزیع لاستیک دولتی خارج از شبکه گفت: میزان محکومیت لاستیک کامیون ۸۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از تشکیل ۲۰۱ پرونده سیگار خبر داد که بیش از ۲۲ میلیارد ریال جمع محکومت آن‌ها بوده است و خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵۰ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال از جرائم در ۹ ماهه امسال از محکومیت‌ها وصول و وارد خزانه شده است و در حال حاضر متهمان ۱۷ پرونده مهم و ملی در زندان هستند که اموال آن‌ها بررسی می‌شود که ممکن است برخی مشمول عفو شوند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار