کارگران قند فسا از تعطیلی تولید و تلاش برای فروش کارخانه‌ای خبر می‌دهند که مدتهاست زیان‌ده شده و بدهی انباشته دارد.
کد خبر: ۸۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 31 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: «قند فسا» از کارخانه‌های قدیمی‌ست که بعد از خصوصی‌سازی در نیمه دوم دهه ۸۰، سراشیب سقوط را با سرعت بسیار طی کرد؛ کارگران این کارخانه مدتهاست که در اعتراض به بلاتکلیفی و دستمزدهای معوق، به مقامات و مسئولان مراجعه می‌کنند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

این کارگران می‌گویند: حالا کارخانه را برای فروش گذاشته‌اند و با ته‌مانده‌های کارخانه مثل ملاس و غیره، حقوق ماه شش را دادند؛ از برج شش تا الان حقوق نگرفته‌ایم.

این کارگران با بیان اینکه کارخانه کاملاً تعطیل شده، ادامه دادند: کارگران شرکتی که تعداد آنها ۹۰ نفر است، به بیمه بیکاری معرفی شدند؛ کارگران فصلی بلاتکلیف هستند و قرار است هفته آینده تکلیف آنها مشخص شود؛ دادستانی همه اموال کارخانه را مصادره کرده و به کشاورزانِ طلبکار داده است؛ گفتند کارخانه را می‌‌فروشیم و طلب کشاورزان و کارگران را می‌پردازیم

این کارخانه در ماه‌های گذشته، فقط هفت، هشت روز کار کرده و دوباره تعطیل شده؛ از قرار معلوم، اکنون فقط کارگران رسمی که تعداد آنها ۳۰ نفر است، در نگهبانی حضور دارند.

کارگران می‌گویند: در این مدت بارها اعتراض کردیم و قرار است هفته آینده این کارخانه تعیین تکلیف شود.

کارگران قند فسا با تاکید بر اینکه قبل از خصوصی‌سازی، وضعیت قند فسا بسیار خوب بود، اضافه کردند: این واحد تولیدی، تنها منبع درآمد خانوارهای کارگری فساست و تعطیلی آن می‌تواند ضربه بزرگی به معیشت مردم در این شهرستان کوچک استان فارس بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار