امام جمعه زاهدان گفت: امکانات پزشکی در استان باید به‌گونه‌ای شود که مردم استان ما نیازی نباشد برای درمان خود به استان‌های دیگر سفر کنند و کنار آن قطبی باشد تا کشورهای همسایه نیز برای درمان به اینجا بیایند.
کد خبر: ۸۰۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 28 December 2019

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های دستیابی به تقوای الهی الگوگیری از اولیای خداوند و تهذیب نفس است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید عَلَم اسلام را کسی نمی‌تواند بردارد مگر اینکه اهل دانش، بینش و صبر باشد و اینها ملزومات برای ماندن در راه دین است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و تبریک روز پرستار تصریح کردند: حضرت زینب سلام الله علیها را به‌هنگام ولادت به دستان پیامبر(ص) دادند و پیامبر نیز فرمودند که "فرزندان زهرا فرزندان من هستند و نام این فرزند را خداوند انتخاب می‌کنند که خداوند تعالی نیز نام ایشان را زینب گذاشتند."

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها به‌عنوان یک نمونه زن بزرگوار در تحولات اجتماعی تاریخ است که اقدامات ایشان به‌هنگام عاشورا و بعد از آن تجلی پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: ایمان و عرفان حضرت زینب سلام الله علیها به‌حدی است که پس از واقعه عاشورا در مقابل دشمنان می‌گوید که "به‌جز زیبایی ندیدم" و این شخصیت بزرگ ایشان است که امروز الگوی همگان شده است.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: حضرت زینب سلام الله علیها انسان آزاده و باکمالی است که الگویی مناسب برای هر کسی که می‌خواهد پیشتاز در عرصه‌های مختلف باشد هست.

وی اضافه کرد: نامگذاری روز پرستار به‌عنوان سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها افتخاری است برای جامعه پرستاران که می‌بایست در راستای الگوگیری از معرفت و علم این بانوی بزرگ بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: امکانات پزشکی در استان باید به‌گونه‌ای شود که مردم استان ما نیازی نباشد برای درمان خود به استان‌های دیگر سفر کنند و کنار آن قطبی باشد تا کشورهای همسایه نیز برای درمان به اینجا بیایند که این همت وزارت بهداشت و درمان و بخش‌های خصوصی را می‌طلبد.

آیت‌الله محامی ابراز کرد: 9 دی سالروز حضور مردم ایران در راه حمایت و پاسداری از انقلاب و رهبری است که مردم با حضور خود نقشه‌ای را که دشمنان برای آن سال‌ها تلاش کردند نقش بر آب کردند و آتش فتنه را خاموش کردند.

وی افزود: فتنه به‌معنای امتحان سخت و بزرگ و به‌معنای غبارآلود بودن فضا است؛ فتنه و فتنه‌گری سابقه طولانی دارد و از زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بوده است.

وی تصریح کردند: دشمنان همواره به‌دنبال ضربه زدن و ریشه‌کن کردن اسلام هستند و یکی از راه‌های پرمخاطره، فتنه‌گری می‌باشد و آن‌ها همواره به‌دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد فتنه‌های متعدد در کشور بودیم؛ اما همواره خداوند تعالی این لطف را به مردم ایران اسلامی داشت که با رهبری امام خمینی رحمت الله علیه فتنه‌ها خنثی شد.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: فتنه‌ها پس از رحلت امام خمینی رحمت الله علیه ادامه پیدا کرد و دشمن به‌دنبال به آشوب کشاندن کشور و زمین زدن انقلاب بودند که با درایت مجلس خبرگان در معرفی رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم این فتنه‌ها خاموش شد. در سال 78 نیز با بهانه بستن چند روزنامه اعتراضاتی توسط چند دانشجونما به‌وجود آمد که با سخنرانی و درایت رهبری خنثی شد.

وی در ادامه گفت: باز در سال 88 با رمز تقلب در انتخابات آشوب‌هایی در چند کشور رخ داد که اینجا نیز با درایت رهبری و حضور میلیونی مردم آن خنثی شد.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: در روزهای اخیر نیز یعنی در سال 98 گرانی بنزین دلیلی شد تا عده‌ای در کشور آشوب درست کنند که باز درایت و قاطعیت رهبر انقلاب و حضور گسترده مردم کنار مشکلات زیادی که دارند موجب خاموش شدن فتنه‌ها شد؛ به‌تعبیر رهبر انقلاب معترضان راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

آیت‌الله محامی گفت: اگر باطل از حق کاملاً جدا شود دیگر کسی در باطل شک نمی‌کند و طبیعتاً معاندین نمی‌توانند برای حق ایراد بگیرند و وقتی حق و باطل مخلوط شود در چنین موقعیت سختی شیطان جولان پیدا می‌کند.

وی ابراز کرد: کسانی که دل در گروی خداوند دارند به‌هنگام فتنه نیز می‌توانند راه را پیدا کنند و نجات یابند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر حقیقت فتنه مخلوط شدن حق و باطل است اولین کار روشنگری و آگاهی مردم است و در این بین نقش خواص بسیار مهم است زیرا باید هم برای خود و هم برای مردم آگاهی‌بخشی بکنند. به‌هنگام فتنه‌ها باید ببینیم رهبر انقلاب با درایت و آگاهی خود چه تصمیمی می‌گیرد و آن راه را انتخاب کنیم.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: در فتنه‌ها شناخت دشمن بسیار مهم است و باید بدانیم که دشمن به‌دنبال چه‌چیزی است و در این بین نیز پیوند مردم و نظام و حضور مردم به‌صورت آتش به‌اختیار در حمایت از انقلاب بسیار مهم است.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد و این که امروز عده‌ای می‌گویند باید مقابل دشمن کوتاه بیاییم و ماجراجویی بس است این خود یک فتنه است کما اینکه رهبر انقلاب فرمودند چالش هزینه دارد اما سازش هم هزینه دارد و هزینه آن بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در همه فتنه‌ها که به‌لطف الهی خاموش شد نقش مردم در حضور و حمایت از انقلاب و رهبری بسیار ارزشمند و مهم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار