اکبری با اشاره به مراجعه حجم بالایی از بیماران از سایر استان های کشور به شیراز افزود: با توجه به افزایش مراجعه بیماران به شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، لازم است برای آینده به فکر پیشرفت شیراز باشیم و ارتقای آن، جزء با همکاری و همدلی دست اندرکاران استان میسر نمی شود.
کد خبر: ۸۰۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 27 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فرماندار شیراز در این نشست با تاکید بر توسعه همکاری های این دو مجموعه، گفت: تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای ارتقای سطح سلامت مردم بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر دارد.

محمدرضا امیری با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در شیراز، بر ارتقای سطح بهداشتی و درمانی مناطق حاشیه شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به راه اندازی مراکز و پایگاه های بهداشتی در حاشیه شهر، لازم است برای دسترسی آسان تر مردم به ویژه محرومان و حاشیه نشینان به خدمات تخصصی پزشکی نیز مراکز درمانی با امکانات و تجهیزات مناسب در این مناطق راه اندازی شود.

او ادامه داد: برای ارتقای سطح ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم به ویژه محرومان، نیازمندان و حاشیه نشینان، باید تمامی سازمان ها و ارگان های زیربط با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری داشته باشند.

فرماندار شیراز در خصوص فراهم کردن زیرساخت ها در مناطق محروم، اعتبارات حوزه آموزش، بهداشت و درمان، نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، احداث مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، درمانگاه ها و پایگاه های اورژانس، پیشنهاداتی ارایه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، شیراز را به عنوان یک برند در منطقه عنوان کرد و گفت: تمامی مسوولان سازمان ها، ارگان ها و ادارات در حوزه های مربوطه باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

مهرزاد لطفی، رویکرد دانشگاه را همکاری با ادارات و سازمان ها بیان کرد و این امر را راهکاری برای رفع مسایل و چالش های موجود در استان به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کشور دانست.

او ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارایه خدمت به بیماران، نه تنها مردم استان را تحت پوشش قرار داده است، بلکه به مراجعانی از سایر استان های کشور به ویژه استان های همجوار نیز خدمات درمانی ارایه می دهد و باید مسوولان استان به این اقدام بزرگ نگاه ویژه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موضوع توریسم درمانی در شیراز گفت: از گذشته شیراز بیماران خارجی به ویژه از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است و امروزه بر تعداد آن نیز افزوده شده که باید زیرساخت هایی برای توسعه آن، به کمک مسوولان و مدیران ارشد فراهم شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: پس از طرح تحول نظام سلامت، در حوزه بهداشت به ویژه به مناطق محروم و حاشیه شهر نگاه ویژه ای شده است و ساکنان این مناطق دسترسی آسان تری به خدمات بهداشتی پیدا کرده اند.

عبدالرسول همتی افزود: با احداث پایگاه های بهداشتی، امروزه هر فردی در شیراز، می تواند با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی، به اولین پایگاه سلامت دسترسی پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز این نشست، بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی را به عنوان بزرگترین مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه عنوان کرد و گفت: به دلیل بار زیاد مراجعات از استان های دیگر به این بیمارستان ها، باید به فکر احداث بیمارستان جایگزین بود.

مهرداد شریفی افزود: پیگیری های بسیاری برای ساخت بیمارستان های جایگزین بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی و حتی احداث مراکز درمانی در حاشیه شهر شیراز صورت گرفته و در حال انجام است، اما رفع چالش های موجود، باید مسوولان سازمان های مرتبط، بر همکاری خود با مجموعه دانشگاه بیافزایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز خدمت به بیماران و مراجعان به مراکز درمانی دانشگاه را از وظایف این مجموعه دانست و گفت: با توجه به توسعه فضای فیزیکی و افزایش تخت های بیمارستانی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه، باید با همکاری مسوولان و مدیران ارشد استان، راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به راه اندازی بیمارستان های جدید ارایه شود.

اکبری با اشاره به مراجعه حجم بالایی از بیماران از سایر استان های کشور به شیراز افزود: با توجه به افزایش مراجعه بیماران به شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، لازم است برای آینده به فکر پیشرفت شیراز باشیم و ارتقای آن، جزء با همکاری و همدلی دست اندرکاران استان میسر نمی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار