«عزیز رحیمی»، با اشاره به اینکه سالانه افزون بر ۱۵۰ هزار تن شیر در شهرستان مرودشت تولید می شود، گفت: شیر تولیدی توسط ۲۲ مراکز جمع آوری شیر، جمع آوری شده و عمدتا به شرکت پگاه و مقداری نیز به شرکت های صنایع تبدیلی در شهرستان و سایر نقاط استان و استان های همجوار منتقل می شود.
کد خبر: ۸۰۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عزیز رحیمی»، با اشاره به اینکه سالانه افزون بر ۱۵۰ هزار تن شیر در شهرستان مرودشت تولید می شود، گفت: شیر تولیدی توسط ۲۲ مراکز جمع آوری شیر، جمع آوری شده و عمدتا به شرکت پگاه و مقداری نیز به شرکت های صنایع تبدیلی در شهرستان و سایر نقاط استان و استان های همجوار منتقل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره توانمندی این شهرستان در دامپروری و صنایع تبدیلی، اظهارداشت: 6 واحد صنایع تبدیلی در شهرستان وجود دارد که در زمینه تولید فراورده های لبنی فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 78 هزار راس دام سنگین و ۴۶۰ هزار راس دام سبک در شهرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: کلیه ظرفیت تولید شیر مربوط به دام سنگین است و مقدار کمی شیر هم توسط دام سبک تولید می شود که به مصرف خانوار می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت در خصوص نحوه نظارت برتولید شیر، تصریح کرد: برای جلو گیری از انتفال بیماریهای واگیر دار از جمله تب برفکی و بروسلوز به شیر واکسیناسیون دام ها هر 6 ماه یکبار و اندازه گیری بار میکروبی هم به شکل روزانه انجام می شود.

رحیمی با اشاره به تکنولوژی های نوین در این صنعت، اظهارداشت: امیداست با توسعه آمیخته گری و با اصلاح نژاد دام های سنگین که توانایی تولید شیر و گوشت بالایی دارند در راستای ارتقا بهره وری گام مثبتی برداشته شود.

به گفته وی، در راستای افزایش تولید و رونق اشتغال در شهرستان از متقاضیان راه اندازی واحد های پرورش شیر و گوشت استقبال و روند صدور مجوز تسهیل شده است.

رحیمی یاد آور شد: شهرستان مرودشت با تولید بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز و پنج هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ مقام سوم استانی را نیز دارا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار