مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: تولید پیاز در طرح استمرار لارستان ۴۵ تن در هکتار بوده و پیش بینی می شود امسال ۱۲ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۸۰۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 23 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت:طرح کشت پیاز طرح استمرار در ۲۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به پایان رسید و برداشت این محصول از نیمه دوم اسفند ماه شروع و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

علی سعیدی نژاد افزود: لارستان به عنوان قطب تولید نشاء طرح استمرار، بیش از ۱۵ سال است که نشاء پیاز مورد استفاده کشاورزان جنوب فارس را تامین می‌کند

وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار مقدار ۷۵ میلیون بذر یارانه ایی پیاز از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار داده شد که اکثر ارقام کشت شده، پیاز سفید رقم مینروا است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه بذر ابتدا در شهریور ماه به مدت دو ماه در خزانه نشاء شده و در آبان ماه از خزانه به زمین اصلی منتقل میشود گفت: تهیه بستر نشاء، رعایت تغذیه در نشاء کاری، رعایت تراکم در نشاء کاری، داشتن نشاء‌های قوی و سالم ضامن تولید خوب است.

وی متوسط تولید پیاز در طرح استمرار را ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۲ هزار تن پیاز تولید و روانه بازار شود.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: شرایط اقلیمی شهرستان، امکان کشت محصولات خارج از فصل از جمله پیاز طرح استمرار را فراهم کرده که کمک زیادی به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود پیاز روبرو است، می‌کند.

ف ۱۱۰

برچسب ها: تولید ، پیاز ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار