کد خبر: ۸۰۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 22 December 2019

دادستان کل کشور گفت: مردم باید از توطئه‌های دشمن علیه امنیت کشور و پول‌هایی که خرج می‌شود تا اسلحه به صورت قاچاق وارد کشور شود، آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان البرز که در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: امنیت در جامعه حکم اکسیژن را دارد.

وی اضافه کرد: انسان بدون آب و غذا مدتی می‌تواند زندگی کند اما اگر اکسیژن به انسان نرسد، حیاتش از بین می‌رود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ادامه حیات انسان منوط به اکسیژن است، گفت: امنیت باشد، اقتصاد رشد می‌کند، استاد به تدریس، مدیر به مدیریتش و دانشجو به درسش می‌رسد، اگر امنیت نباشد، استاد نمی‌تواند به درسش برسد نه کارگر نه مدیر نه هیچکس نمی‌توانند به کارشان برسند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه ایمان عنصری است که سعادت و خوشبختی انسان را به ارمغان می‌آورد، گفت: امنیت باشد و ایمان نباشد، از لحاظ مالی انسان تأمین می‌شود اما انسان باید امنیت بعد از مرگش نیز تأمین شود، پس وجود این دو مهم است.

دشمن در تلاش است که با ایجاد ناامنی در جامعه ما مانع هرگونه پیشرفتی شود
وی با بیان اینکه نتیجه برخی حوادثی نشان می‌دهد که ناامنی چه اثرات ناگوار دارد، گفت: دشمن ملت و نظام ۴۰ سال است با همه توان تلاش می‌کند امنیت را از کشور ما بگیرد. دشمن در تلاش است که با ایجاد ناامنی در جامعه ما مانع هرگونه پیشرفتی شود.

دادستان کل کشور در بخش دیگری به وضعیت منظقه اشاره کرد و گفت: ببینید که دشمنان با کشورهای افغانستان، یمن، سوریه و عراق چه کرده‌اند، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا دشمن فقط روی این منطقه تمرکز کرده است؟

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه دشمنان در منطقه منتظر ضربه زدن به ما است، گفت: آنها در هشت سال جنگ تحمیلی نیز تلاش کردند که ایران را از پای درآورند ولی نتوانستند.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز برای از پای درآوردن ملت مقاوم ایران تلاش می‌کند، حال این سوال مطرح می‌شود که آیا راه نجات نشستن پای میز مذاکره است؟ آیا دست بسته تعظیم کردن است؟ از ملت ایران بعید به نظر می‌رسد تن به چنین خفتی دهد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دشمن کور خوانده که ایران را درهم بشکند، گفت: تدبیر یعنی برنامه ریزی حساب شده، رعایت خطوط قرمز تا بر دشمنان پیروز شویم.

باید شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم در حالی که این‌طور نیست و حتماً جای از کار می لنگد
حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری با تاکید بر اینکه کرج و اطراف این شهر از جمله نقاطی بود که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده بود، گفت: دشمنان برای اغتشاشات روی هشت شهر و استان سرمایه گذاری کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی بر دشمن نیازمند تدبیر حکیمانه است، گفت: با حرف و شعار کاری از پیش نمی‌رود، باید تدبیر شود.

دادستان کل کشور گفت: تعیین سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبری نیازمند اجرا است، این سیاست‌ها به مجلس اعلام و ابلاغ می‌شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه راه نجات کشور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور است، باید شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم در حالی که این‌طور نیست و حتماً جای از کار می لنگد.

وی با بیان اینکه ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته نشان داده اند هرکجا پای کار ایستاد موفق شده و دولت نیز هرجا پای کار مردم بوده موفق شده است، گفت: در مواقع سیل و زلزله هرکجا که مردم پای کار آمدند موضوع ۱۸۰ درجه تغییر کرد؛ مردم می‌توانند هر گره‌ای را بگشایند.

قانونی جامع حقوق عامه وجود ندارد / ‏‬ مجلس پیگیری کند

دادستان کل کشوربا تاکید بر اینکه آوردن مردم به میدان کار و اقتصاد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: دولت باید زمینه را فراهم کند، مجلس باید ریل گذاری کند و دولت نیز نظارت داشته باشد اما اصل کار باید توسط مردم انجام شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه این مجلس و محفل که افتخار حضور در آن را پیدا کردم، مجلسی برای انتصاب و تودیع دو فرد در بدنه دادگستری است، گفت: از دستگاه قضائی استان البرز تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مسئله حقوق عامه مربوط به کل جامعه است و دادستان باید به آن رسیدگی کند، گفت: قانونی جامع در راستای حقوق عامه به لحاظ تعریف، برخورد و تکالیف مربوط به آن نداریم و از مجلس مطالبه می‌کنیم تا از نقیصه بیرون بیاییم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به ما تلاش می‌کند، توسط عوامل نفوذی هزینه می‌کند و منبع پول نیز مشخص است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند این پول‌ها را در راستای ضربه زدن به انقلاب هزینه کنند.

می‌گویند فردی کشته شده اما نمی‌گویند که این اسلحه‌ها چگونه آمده که شهرها را به میدان جنگ تبدیل کرده است
حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری تاکید کرد: تاکید دستگاه قضا این است که مردم باید از توطئه‌های دشمن علیه امنیت کشور و پول‌هایی که خرج می‌شود تا اسلحه به صورت قاچاق وارد کشور شود، آگاه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط می‌گویند فردی کشته شده اما نمی‌گویند که این اسلحه‌ها چگونه آمده که شهرها را به میدان جنگ تبدیل کرده است، گفت: بیشترین آسیب‌های اواخر آبان ماه به نیروی انتظامی بود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اغتشاشگران با اسلحه دشمن چندین نفر را از فاصله کم کشتند و این قضیه را پای نظام نوشتند، گفت: مسئولان امنیتی و نظامی باید مردم را آگاه کنند اگر این اقدام انجام شود خود مردم جلوی اغتشاشات را می‌گیرند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اغتشاشات اخیر، گفت: ظرف ۴۸ ساعت موضوع جمع شد چراکه مردم آگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی باید امنیت را افزایش دهند، گفت: با اغتشاشگران که قصد دارند دشمن را امیدوار کنند، برخورد می‌شود، دستگاه‌های مربوطه نیز این اجازه را نمی‌دهند.

مبارزه با فساد امری فرا قوه‌ای است

دادستان کل کشور در بخش دیگری به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: کار قضا کاری است که با اعصاب و روان مسئول در ارتباط است اما این کار را پذیرفته‌اید و برای آن تلاش کنید. مراقبت از زندانیان و باز اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دستگاه قضا است که این موضوع تعامل دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

حجت الاسلام منتظری گفت: مبارزه با فساد امری فرا قوه‌ای است، از مدیران و همه کسانی که در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند، انتظار داریم در تحقق این مه دستگاه قضا را یاری کنند.

وی گفت: در کنار دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم تا شاهد رفع مشکلات اقتصادی مردم باشیم، باید برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کنیم و برنامه ارائه کنیم.

دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه واگذاری صنایع به بخش خصوصی پشت پرده‌ای داشت که به کشور ضرر می‌زد، گفت: خود را مکلف و موظف می‌دانیم در کنار دولت به قشر کارگر کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار