امام جمعه جهرم گفت: با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها آنگونه که باید عنایتی از سوی مردم به فرمانداری‌ها نمی‌شود، گفت: ساختمان فرمانداری ویژه جهرم که قدمتی بیش از 50 سال دارد کهنه و فرسوده بوده و وضعیت نامطلوبی دارد.
کد خبر: ۸۰۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 21 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نمازجمعه جهرم اظهار داشت: در روزهای گذشته بیش از 120 میلی متر باران ظرف24 ساعت در شهر جهرم بارید که رحمتی شیرین از سوی خداوند متعال برای مردم این شهر بود چرا که این میزان باران چنانچه مداوم باریده بود امکان بروز خسارت‌هایی برای شهر و مردم وجود داشت.

وی با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در خدمات‌رسانی به مردم در ایام بارندگی‌، ابراز داشت: در این راستا از پاکبانان تا مسوولان رده بالای شهر در خدمت به مردم دریغ نکردند که جا دارد از آنها و ستاد بحران شهرداری نیز قدردانی شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه واقعیت این است که شهرداری شهر ما مانند یک بیمار است که عمل جراحی را پشت سر گذاشته و نیاز به تقویت روحیه دارد، گفت: باید از خدمات انجام شده توسط شهرداری تقدیر شود تا خدمات بزرگتر و به زمین مانده نیز با انگیزه بیشتر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به آخرین روز فصل پاییز و فرارسیدن شب یلدا، دیدار با بزرگان و صله رحم را از رسم‌های گذشته مردم در این شب دانست و عنوان کرد: چنانچه با این انگیزه‌ها در مراسم شب یلدا شرکت کنیم کارمان رنگ و بوی عبادت به خود می‌گیرد.

مدبر با اشاره به اینکه بزرگان دین در روایات مختلف این حقیقت را به ما گوشزد کرده‌اند که بهترین حاکمان و مسوولان آن کسانی هستند که همواره با عالمان دین در ارتباط بوده و بدترین علما نیز آنهایی هستند که مرتب به دنبال مسوولان هستند، تصریح کرد: گاهی اوقات یک عالم برای برطرف شدن گرهی از کار مردم به مسوولی مراجعه کرده تا مشکل او برطرف شود که کاری پسندیده است اما چنانچه به دنبال صاحبان قدرت و نفوذ رفته و به عادت برای آن فرد تبدیل شود بدانید که آن عالم از بدترین‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون بر حذر داشته شده‌اند که بخواهند به دنبال حاکم یا مسوولی باشند، گفت: فرد عالم باید آنقدر ابهت داشته باشد که جاذبه، ایمان و تقوا، علم، زهد و معرفتش دیگران را به سوی خود جذب کند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به اهمیت فرمانداری‌ها به عنوان مرکز فرماندهی و سنگر یک شهرستان، تاکید کرد: کسانی که دلسوز شهرشان هستند باید در تقویت این نهاد تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها آنگونه که باید عنایتی از سوی مردم به فرمانداری‌ها نمی‌شود، گفت: ساختمان فرمانداری ویژه جهرم که قدمتی بیش از 50 سال دارد کهنه و فرسوده بوده و وضعیت نامطلوبی دارد.

مدبر با اشاره به اینکه فرمانداری جهرم باید در سایر بخش‌های تجهیزاتی و اداری از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، تاکید کرد: نباید این ارگان از لحاظ مالی، نیرو و امکانات دچارکم لطفی شود.

وی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از تخصیص چند نیروی جوان به کادر فرمانداری ویژه جهرم است، خاطرنشان کرد: وجود جوانان کارآمد، مدیر، متدین و متعهد در بدنه این دستگاه تحول عظیمی را در این شهرستان ایجاد می‌کند چرا که در گام دوم انقلاب بنا است کشورمان به دست جوانان متخصص، متعهد و انقلابی سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار