رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه نسبت به استفاده از لوله‌های آکاردئونی(فنری) بخاری هشدار داد و گفت: این لوله‌ها عامل اصلی گاز گرفتگی و انتشار گاز منوکسیدکربن در محیط‌های بسته است.
کد خبر: ۸۰۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 19 December 2019

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،غلامرضا رضایی اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل زمستان و ورود موج جدید سرما و بارش در کرمانشاه و لزوم استفاده از بخاری‌های گازسوز، به همه شهروندان توصیه می‌شود از بخاری‌های استاندارد استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی از وسایل گرمازا و بخاریهای غیراستاندارد که در سوخت‌رسانی آن تغییراتی ایجاد شده، استفاده نکنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری، رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه با اشاره به اهمیت دودکش در بخاری‌های گازسوز اظهار کرد: دودکش مهمترین بخش در یک بخاری است که باید با اطمینان کامل نصب و از خروج گاز منوکسیدکربن از طریق آن اطمینان حاصل کرد.

وی در خصوص جنس لوله های بخاری هم توصیه کرد: به دلایل ایمنی تحت هیچ شرایطی از لوله‌های آکاردئونی (فنری) به دلیل درست چفت نشدن دودکش و دفرمه شدن آن به دلیل حرارت و گرما استفاده نشود.

رضایی اظهار کرد: بیشترین علت گازگرفتگی به دلیل مسدود بودن دودکش با استفاده از لوله های غیر استاندارد مانند لوله های آکاردئونی فنری و عدم جابجایی گاز منوکسیدکربن بوده است.

وی برای پیشگیری از حوادث گازگرفتگی تاکید کرد افراد از دودکش ها و لوله های استاندارد استفاده کنند و افزود: همچنین برای تبادل هوا با محیط بیرون بهتر است درزهای درب و پنجره ها مخصوصاً در اتاق خواب مسدود نباشد.

رضایی در خصوص موارد ایمنی استفاده از بخاریهای بدون دودکش نیز عنوان کرد: در این نوع بخاری ها دو خطر وجود دارد که نسبت به آن باید هوشیار بود، یکی بحث انتشار گاز منوکسیدکربن است و دیگری انتشار گاز شهری قابل اشتعال. در بخاریهای بدون دودکش سنسور وجود دارد که همشهریان باید از وجود این سنسور و سلامت آن اطمینان داشته باشند.

این مسئول در خصوص علائم گاز گرفتگی نیز گفت: احساس تهوع، خواب آلودگی، گیجی، کرختی، بیهوشی و خفگی از علائم گازگرفتگی است و افراد درصورت مشاهده این علائم باید سریعاً محیط را ترک کرده و در معرض هوای تازه قرار گیرند. در حالت بیهوشی هم علاوه بر استنشاق هوای تازه باید فرد هرچه سریعتر به مراکز درمانی منتقل شود.

رضایی در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه و احتیاج به نیروهای امداد و نجات سازمان آتش نشانی افراد می توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۵ درخواست کمک کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار