یک پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: برای درمان شب ادراری کودکان می‌توانید با تهیه مخلوطی از پودر سنجد و شیر به بهبود بیماری آنها کمک کنید.
کد خبر: ۸۰۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 17 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:داوود حاج محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فواید سنجد گفت: این میوه برای کاهش سرفه، تقویت بافت اسخوان، تقویت معده مفید است.

او افزود: افرادی که درمعرض پوکی استخوان هستند می‌توانند برای تقویت بافت استخوان خود با تهیه معجونی جلوی روند پوکی استخوان را بگیرند؛ روش تهیه آن هم به این صورت است که ابتدا، سنجد را با هسته آن سابیده و با کمی شیر گرم و عسل مخلوط کنند؛ سپس ظهر و شب یک قاشق از این معجون را میل کنند.

 

حاج محمدخانی ادامه داد: افرای که از درد معده خود رنج می‌برند و به دنبال راه حلی برای درمان آن هستند می‌توانند از مخلوط پودر سنجد با کمی شیرین بیان استفاده کنند این ترکیب برای تقویت معده بسیار مفید است.

این پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افراد برای درمان اسهال می‌توانند پودر سنجد را با کمی بالنگ تفت دهند و هر وعده یک قاشق مرباخوری میل کنند؛ این ترکیب برای بهبود این بیماری مفید است.

او یادآوری کرد: افرادی که به سردرد‌های حاصل از صعود بخارات گرم معده و یا سایر اعضاء بدن دچار می‌شوند می‌توانند؛ سَویق (آرد حبوبات) را همراه با هسته آرد سنجد تفت دهند و روزانه میل کنند؛ این پودر به بهبود سردرد‌های حاصل از صعود بخارات گرم معده که باعث داغی سر می‌شود؛ کمک می‌کند.

این محقق طب سنتی افزود: افراد برای کمک به درمان شب ادراری کودکان می‌توانند با تهیه مخلوطی از پودر سنجد و شیر به بهبود بیماری شان کمک کنند؛ روش تهیه این ترکیب هم به این صورت است ابتدا یک قاشق مرباخوری پودر سنجد همراه با هسته آن را با کمی شیرگرم مخلوط کنند و هر شب به کودکانشان بدهند.

محمدخانی یادآوری کرد: والدینی که کودکانشان دمای بدنی بالایی دارند و یا زمینه پیش فعالی دارند با مصرف روزانه ۱۵ تا ۲۰ عدد سنجدمی توانندبه بهبود بیماری فرزندانشان کمک کنند.

او افزود: افراد برای تقویت مفاصل خود می‌توانند ابتدا مربای سنجد را تهیه کرده و سپس آن را با عسل مخلوط و میل کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی در پایان توصیه کرد: سنجد برای کودکانی که یبوست دارند، مضرر است؛ در صورت مصرف آن را با شیر گرم میل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار