استاندار فارس گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های امدادی عضو ستاد بحران این استان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌های سه روز آینده آمادگی کامل دارند.
کد خبر: ۸۰۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 15 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌ الله رحیمی، یکشنبه در نشست مدیریت ستاد بحران استان فارس که با هدف جمع‌بندی آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان برای بارش‌های سه روز آینده برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات و تمهیدات لازم در این زمینه در نشست‌های پیشین مدیریت بحران استان و معاونت عمرانی استانداری فارس اندیشیده شده است.
استاندار فارس افزود: در این نشست‌ها، چگونگی آماده‌باش و نحوه هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط مور بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در روزهای بارندگی ضروری است که مردم از قرار گرفتن در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و حریم این مکان‌ها خودداری کنند.
رحیمی گفت: همچنین مردم از رفت و آمد غیر ضروری پرهیز و با توجه به احتمال برودت هوا در گردنه‌های برفگیر و محورهای مواصلاتی سخت‌گذر این استان کمتر تردد کنند.
رحیمی ادامه داد: به لحاظ در دسترس بودن کالاهای اساسی در استان فارس هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نگران کمبود هیچ کالایی نباشند.

بیشترین میزان بارش‌ها در جنوب و مرکز فارس است

مدیرکل هواشناسی استان فارس هم در این نشست اعلام کرد: سامانه بارشی که از فردا (بیست و پنجم آذرماه) وارد استان فارس خواهد شد، در روز دوشنبه بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر، روز سه‌شنبه بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر و چهارشنبه بین پنج تا ۱۰ میلی‌متر در جنوب استان فارس بارش خواهد داشت.
مسعود ده ملایی افزود: این سامانه جنوبی است و با عبور از روی خلیج فارس ابتدا به استان بوشهر وارد می‌شود و سپس وارد استان فارس خواهد شد.
وی بیان کرد: بیشترین بارش ناشی از این سامانه متعلق به جنوب و مرکز استان فارس و کمترین میزان بارش در شمال استان رخ خواهد داد و انتظار می‌رود، از فردا (دوشنبه) همه استان را در برگیرد.
مدیرکل سازمان هواشناسی فارس با بیان اینکه روز سه‌شنبه (بیست و ششم آذرماه) شاهد بارش حداکثری هستیم، اظهار داشت: بارش‌ها به ویژه در روز سه‌شنبه باعث آبگرفتگی معابر و مناطق شهری و بارش برف در نقاط سردسیر می‌شود و احتمال جاری شدن سیل نیز وجود دارد.

هلال احمر فارس کمبودی ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این جلسه گفت: نیروهای این نهاد از بیش از یک ماه گذشته برای هرگونه بارش برف و باران در آماده‌باش هستند.
حسین درویشی بیان کرد: در همه شهرستان‌ها پمپ‌های لجنکش بروز رسانی شده‌اند و انبارهای هلال احمر هیچ کمبودی ندارند، همچنین شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم است.

شناسایی 144 نقطه آبگیر در شیراز

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست با اعلام آمادگی کامل شهرداری برای هرگونه بارش برف و باران، اظهار داشت: شهرداری در ۱۱ منطقه، تیم‌های مدیریت بحران تشکیل داده است، همه مرخصی‌ها لغو شده و مسیل‌ها مشخص شده است، همچنین نظارت از چند کیلومتری ورودی به این کلانشهر اعمال می‌شود.
محمد حسن پور افزود: در توزیع ماشین‌آلات شهرداری به گونه‌ای هماهنگی کرده‌ایم که اگر شاهد بارش برف هم باشیم، شن و نمک فراهم شده است.
وی بیان کرد: در شهر شیراز ۱۴۴ نقطه آبگیر شناسایی و نظارت بر آنها از خردادماه 98 توسط دوربین‌های سطح شهر و تیم‌های بازرسی میدانی انجام شده و مشکلات قالب این نقاط برطرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار