رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: در حالیکه میانگین افزایش اعتبارات ملی استان ها برای سال 99 حدود 15 درصد پیش بینی شده، بودجه فارس در این بخش برای سال آینده با 34 درصد افزایش پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۰۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 14 December 2019

تابناک فارس به نقل از  ایسنا:حسن نوروزی شنبه 23 آذر در اولین کنفرانس خبری خود، با بیان اینکه سال آینده تعداد طرح های ملی و ملی با ویژگی استانی پیش بینی شده برای فارس در لایحه بودجه از 162 طرح سال 98 به تعداد 152 طرح کاهش یافته است، خاطرنشان کرد که هیچ طرحی حذف نشده بلکه برخی طرح‌ها با توجه به اهمیت آن تجمیع شده است.

نوروزی اعتبارات عمرانی ابلاغ شده استان فارس در سال 98 را 229 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبارات برای سال آینده 388 میلیارد تومان پیش بینی شده است که رشد 47 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات فارس در بخش 3 درصد نفت و گاز، امسال 334 میلیارد تومان بوده که 291 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است، گفت: با توجه به پیش بینی کاهش درآمدهای نفتی در لایحه بودجه دولت، این اعتبارات برای سال آینده فارس 170 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نوروزی گفت: اعتبارات امسال استان فارس در ردیف های متفرقه 956 میلیارد تومان در بخش ملی و استانی بود که این عدد سال آینده نیز 954 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی سرجمع اعتبارات مصوب استان در سال 98 را 1638 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی اعتبارات مصوب استان فارس برای سال آینده در لایحه پیشنهادی بودجه، 1644 میلیارد تومان است.

نوروزی جمع اعتبارات پروژه‌های ملی و استانی با ویژگی ملی را برای امسال 1356 میلیارد تومان دانست و گفت: سال آینده دولت برای فارس در این بخش 1818 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه مهمترین پروژه‌های ملی پیش بینی شده برای استان فارس، آزاد راه شیراز اصفهان و راه آهن اقلید یزد است، گفت: در لایحه بودجه سال 99، بالغ بر 200 میلیارد تومان برای آزاد راه شیراز اصفهان و 300 میلیارد تومان برای راه آهن اقلید یزد اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوروزی از مهمترین تفاوت های لایحه بودجه سال آینده را برنامه محوری به جای دستگاه محور و ردیف محور بودن آن دانست.

برچسب ها: افزایش ، بودجه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار