آیت الله دژکام تغییر ساعتی مدیران را کاری منطقی و عقلانی ندانست و بیان کرد: هر موقع نمی‌توان دولت و مجلس را عوض کرد و این‌گونه نمی‌توان مملکت را جلو برد بلکه از همان ابتدا باید انتخاب صحیح انجام داد. باید از قالب‌های خشک قدیمی بیرون آمده و متناسب با نیاز جامعه اقدام کنیم و در این راستا انتخاب صحیح مهم است و نمی‌توان گفت این انتخاب‌ها ربطی به ما ندارد.
کد خبر: ۸۰۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 14 December 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه شیراز، دلیل اینکه بهشت بر کسانی خوش و حلال می شود شاد کردن دل یک مومن دانست و گفت: امروزه که مردم گرفتارند اگر کسی برای حل مشکل مومنی آستین بالا بزند و با حل مشکل وی سبب شادی او شود، بهشت بر آن فرد خوش و حلال می شود.

محبت خرج ندارد، سعی کنیم با مردم با زبان خوش‌رفتار کرده و احترامشان کنیم زیرا پیامبر (ص) فرمودند هر کس مؤمنی را شاد کند مرا شاد کرده و هر کس مرا شاد کند خدا را شاد کرده است. نیاز است که امروز سخنان اهل البیت (ع) را بین خودمان رواج بدهیم و جامعه ما باید از عطر رحمت پر شود و حتی با یک لبخند و یک کار کوچک خوب می توان این پیام را رساند که معنویت و انسانیت هنوز زنده است.

باید در وضعیت کنونی به جای جیغ کشیدن، به فکر راه حل اساسی بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه و توقع مردم برای حل آن‌ها اظهار داشت: گاهی برخی به‌جای حل منطقی یک موضوع، انتظار برخورد تند با فلان مدیر را دارند و بعضی وقت‌ها به‌جای یافتن راه‌حل مناسب، زیادی جیغ می‌زنیم درصورتی‌که امروز در وضعیتی هستیم که همه باید فکر کرده و دنبال راه‌حل اساسی باشند تا مشکلات حل شود.

 

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: رهبر انقلاب از سال 1386 بحث جنگ اقتصادی را مطرح کردند، قبل از آن نیز شبیخون فرهنگی را، اما ما توجه نکرده و دیر حرکت کرده ایم. باید مثل جنگ نظامی که در آن پیروز شده ایم در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه رهبری 12 سال است که بر مسئله اقتصاد تاکید دارند گفت: ایشان بار دیگر در سال 1389 بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نیز در سال 1392 و الآن 12 سال است که ایشان این مباحث را مرتب عنوان می‌کنند.

 

حُسن انتخاب مردم در انتخابات، موجب تسریع در کار ها می شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن توصیه مردم به انتخاب صحیح نمایندگان خود، گفت: ما برای رسیدن به یک افق تا سال 1404 وقت گذاشتیم که تا این زمان که حدود 6 سال می‌شود، چند انتخابات دیگر ازجمله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و وظیفه ای که بر گردن مردم است و آن صحیح انتخاب کردن است و بی‌گمان حُسن انتخاب مردم در انتخابات مذکور موجب می‌شود که کارها سریع‌تر جلو رود.

 

مجلس به‌جای نظارت، شریک دولت شده است.

وی با بیان اینکه دستورهای رهبر انقلاب در اجرا و عمل، درست انجام نمی‌شود، افزود: دولت به مفهوم گسترده شامل 3 قوه می‌شود که مسلماً در اجرا، دولت در ردیف اول قرار دارد. در این راستا گله‌های سنگینی از مجلس وجود دارد چراکه مجلس به‌ جای نظارت، شریک دولت شده است.

آیت الله دژکام ادامه داد: وقتی نظارت مجلس می‌شود تائید فلان مدیر و ... معلوم است که وظیفه نظارت درست انجام‌نشده است که البته این مشکلات به انتخاب مردم نیز برمی‌گردد. مجلس باید نظارت داشته باشد تا دولت بتواند در اجرا خوب عمل کند.

 

با تغییر هر موقع مدیران که نمی توان مملکت را جلو برد

آیت الله دژکام تغییر ساعتی مدیران را کاری منطقی و عقلانی ندانست و بیان کرد: هر موقع نمی‌توان دولت و مجلس را عوض کرد و این‌گونه نمی‌توان مملکت را جلو برد بلکه از همان ابتدا باید انتخاب صحیح انجام داد. باید از قالب‌های خشک قدیمی بیرون آمده و متناسب با نیاز جامعه اقدام کنیم و در این راستا انتخاب صحیح مهم است و نمی‌توان گفت این انتخاب‌ها ربطی به ما ندارد.

 

نظیر صیاد و دوران ها باید به مجلس بروند

امام‌جمعه شیراز افزود: شیرازی‌ها در جنگ نظامی و دفاع مقدس، صیاد شیرازی‌ها و عباس دوران‌ها را نماینده کردند که 15 هزار شهید نیز پشتوانه آن‌ها بود حالا نیز در جنگ اقتصادی باید کسی را به مجلس بفرستند که هم‌طراز صیاد شیرازی و دوران باشد.

 

آیت الله دژکام با انتقاد از برخی رفتارهای غیرمنطقی نیز گفت: کسی که می‌داند در نظام مردم سالارانه دینی روش تعیین مدیر چگونه است، چرا پس‌ازاینکه خودش فلان شخص را انتخاب کرد، می‌آید و به بنده می‌گوید چرا این مدیر این‌گونه است؟ خب مگر شما نمی‌دانستید انتخاب مدیر از چه کانالی است که حالا از بنده انتظار برخورد تند دارید؟

 

امام جمعه شیراز با تاکید به لزوم مبارزه با عوامل فساد آفرین گفت: آقا فرمودند نظام بودجه‌ریزی باید تغییر کند اما لایحه بودجه رفت به مجلس ولی تغییر خاصی در آن صورت نگرفته است؛ خب فساد از همین‌جاها به وجود می‌آید.

مبارزه با فساد وظیفه همه دستگاه ها است

به گفته امام‌جمعه شیراز مبارزه با فساد وظیفه همه دستگاه‌ها ازجمله دستگاه قضا است و کار زمین‌مانده بسیار داریم که با تقسیم‌کار باید به سراغ آن رفت.

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به نماز گزاران گفت: دشمن می‌خواهد ما را مأیوس کند اما به فضل خداوند ما او را مأیوس خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار