جعفر قادری گفت: اگر درآمد سرانه فارس پایین است و وضعیت اشتغال مناسبی ندارد؛ به دلیل همین عدم تعادل‌ها در جذب سرمایه عمرانی از جانب دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.
کد خبر: ۸۰۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 12 December 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:جعفر قادری در مورد بودجه استان فارس در سال‌ آینده، اظهار داشت: اعتبار عمرانی فارس حدود هزار و ششصد میلیارد تومان است که در مقایسه با خوزستان و سیستان و بلوچستان رقم کمتری است.

وی افزود: درآمد نفت و گاز، محرومیت، راه‌های روستایی و طرح توازن بین منطقه‌ای و تعادل بین استان‌ها؛ از جمله عواملی است که بودجه عمرانی برخی استان‌ها را نسبت به باقی، افزایش می‌دهد.

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر سال درصد تحقق اعتبارات عمرانی، رقم قابل توجهی نبوده و تخصیص‌های عمرانی حتی اگر بالای ۵۰ درصد باشد نیز این رقم متناسب با نیازهای استان فارس نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: همواره وضعیت اعتبارات عمرانی استان فارس نسبت به استان‌های مشابه مانند اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان بیشتر بوده است اما شاهدیم که توسعه در این استان‌ها بیشتر از استان فارس است زیرا سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در این استان‌ها انجام می‌شود و فارس در این حوزه فعال نیست.

قادری بیان کرد: در استان ما نسبت تسهیلات به سپرده بسیار پایین است و باعث شده است که استان‌های مشابه توسعه بیشتری نسبت به ما داشته باشند همچنین فارس در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز وضعیت قابل قبولی نسبت به دیگر استان ها ندارد و سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های دولتی و غیر دولتی در استان، چندان چشم‌گیر نیست.

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر درآمد سرانه فارس پایین است و وضعیت اشتغال خوب ندارد؛ به دلیل همین عدم تعادل‌ها در جذب سرمایه عمرانی از جانب دستگاه‌های دولتی و خصوصی است؛ آنچه که ظرفیت اقتصادی استان را افزایش می‌دهد؛ سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی است که نبود آن‌ها باعث عدم تعادل بین استان فارس و استان‌های مشابه شده است.

وی اضافه کرد: استان‌های دیگر نظیر هرمزگان و بوشهر از درآمدهای نفتی نیز استفاده می‌کنند اما استان ما تنها وابسته به بودجه عمرانی است که رقمی بسیار پایین بوده و پاسخگوی نیاز فارس به توسعه نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: شاخص سهولت کسب و کار در استان ما وضعیت مناسبی ندارد و به نظر من مجموعه این عوامل باعث شده است که مشکلات جدی در فارس داشته باشیم.

قادری خاطرنشان کرد: تا زمانی که این عدم تعادل‌ها وجود داشته باشد و سرمایه‌گذاری دولتی در استان نداشته باشیم؛ با این اعتبارات محدود، کاری از پیش نمی‌رود و تنها می‌توانیم کارهای پیش‌پا افتاده‌ای همچون بهبود فضای برخی مدارس و درمانگاه‌ها را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار