سرهنگ زارعی با تاکید بر اینکه در زمان جنگ همه ملت ایران و نیرو‌های نظامی با هم متحد شدند و به پیروزی‌های بزرگ دست یافتند، تصریح کرد: الان هم جنگ فرهنگی همه جانبه از سوی دشمن در حال مشاهده است و مسؤولان و مردم همه با یکدیگر باید پای کار بیایند و مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کنند.
کد خبر: ۸۰۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از افتخارات ملت ایران بدون تردید جریان دفاع مقدس و هشت سال ایستادگی مقابل تمام استکبار است.

او افزود: دفاع مقدس منشاء تحولات بزرگی برای ما بوده است و این بر خلاف خیلی از جنگ‌هایی است که در طول تاریخ در جهان رخ داده است و کسانی که در جنگ شهید دادند جانباز و اسیر شدند نه تنها به مخالف تبدیل نشدند بلکه به قوی‌ترین پشتیبان‌های نظام تبدیل شدند.

این فرمانده نظامی، به خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: هر وقت به مشکل برمیخوریم به خانواده شهدا و ایثارگران رجوع می‌کنیم، چون می‌دانیم که در مورد این موضوع موضع دارند و می‌توانند کمک‌های زیادی درحل آن کنند و ترویج روحیه انقلابی و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه موجب حفظ استقلال و سربلندی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

او با اشاره به معیار و مبنا در دفاع مقدس، گفت: ما به دنبال جنگ نبوده ایم و نیستیم، اما جنگ بر ما تحمیل شد که با یک دفاع و از خود گذشتگی باعث شد در دنیا حرف داشته باشیم؛ و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و همه ابتکاراتی که در صنایع، پیشرفت‌های اقتصادی و به خصوص صنایع نظامی داشته ایم محصول جنگ و هشت سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام است و همه چیز این نظام در سطح ملی، منطقه‌ای ومحلی مدیون فرهنگ ایثار و شهادت شهداست.

سرهنگ زارعی با تاکید بر اینکه در زمان جنگ همه ملت ایران و نیرو‌های نظامی با هم متحد شدند و به پیروزی‌های بزرگ دست یافتند، تصریح کرد: الان هم جنگ فرهنگی همه جانبه از سوی دشمن در حال مشاهده است و مسؤولان و مردم همه با یکدیگر باید پای کار بیایند و مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کنند.

او به حضور جوانان در اردوی راهیان نور اشاره و گفت: سالیان سال است که مردم برای کسب معنویت و برداشتن ره‌توشه‌ای برای آخرت خود، به سرزمین‌های نور سفر کرده و با گرامی داشت یاد شهدا اثبات کردند راه آن‌ها ادامه دارد و جوانان با حضور در راهیان نور و آشنایی با مشکلات و سختی‌ها خود را برای رویارویی با دشمن و سختی‌های زندگی آماده کنند و تاثیر زیادی بر روی جوانان دارد و بخصوص در اوقات فراغت تابستان، موجب تحولاتی عظیم در آنان خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) راهیان نور را یکی از هدایای الهی دانست که از سوی خدا به جوانان ما اهدا شده و بیان کرد: راهیان نور خودسازی معنوی به دنبال دارد و کسانی که اعتقادی به این راه نداشته، بعد از حضور در این کاروان‌ها در راه برگشت ره‌توشه بسیاری برداشته و اثرات آن در زندگی‌شان دیده می‌شود.

او با بیان اینکه ملت شیعه همیشه سربلند هستند و بار‌ها مقابل دشمنان تا دندان مسلح پیروزی‌های بزرگ کسب کردند، اضافه کرد: ما به فرهنگ مجاهدت و شهادت نیاز داریم برای اینکه به انقلاب نیاز داریم، چون می‌خواهیم در همه زمینه‌ها رشد و پیشرفت کنیم تا الگویی برای همه دنیا باشیم.

سرهنگ زارعی با قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش استان، گفت: دشمن امروز به دنبال نهادینه کردن فرهنگ غرب در جامعه است که دستگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در زمینه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد.

او، هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور را آشنای با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: هدف از راهیان نور تربیت نسل انقلابی و آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه ایثار، قدر دانی و قدر شناسایی از موقعیت امنیتی است که در حال حاضر به واسطه خون شهدا ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) با بیان اینکه رفتن به یادمان‌های جبهه تلنگر خیلی خوبی برای هر فرد است که هر چندوقت یک بار یه این تلنگر نیاز است تا آن فرد خود را محک بزند و ارتباط دوباره‌ای با جنگ و شهدا برقرار کند، اظهار داشت:در این دوره ۷۰۰ دانش آموز دختر طبق برنامه ریزی به مناطق یادمانی جنوب اعزام می‌شوند و از مناطق دهلاویه، عملیات والفجر هشت و اروند کنار، هویزه، فتح المبین، شلمچه، طلائیه، دوکوهه و معراج شهدا بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار