معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از ممنوعیت تردد وانت بار‌های حامل کالا، بدون اخذ بارنامه در جاده‌های بین شهری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی یزدانی گفت: با توجه به افزایش تقاضا در حمل و نقل ناوگان وانت بار بین شهری به دلیل پایین بودن کرایه حمل، تخلیه آسان و سرعت بارگیری بالا، ضرورت اخذ بارنامه از طریق شرکت‌های حمل و نقل کالا در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه از سوی ناوگان وانت بار از سال ۹۴ و اطلاع رسانی‌های انجام شده و گذشت زمان مناسب برای تطبیق این دسته ناوگان با ضوابط قانونی با هماهنگی انجام شده با قرارگاه‌های پلیس راه شمال و جنوب فارس، بزودی از تردد ناوگان وانت بار حامل انواع کالا فاقد بارنامه در جاده‌های برون شهری جلوگیری می‌شود.

یزدانی گفت: به همین منظور لازم است مالکان و رانندگان این دسته ناوگان که قصد فعالیت در جاده‌های بین شهری را دارند، هر چه سریع‌تر برای دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان به مراجع ذیصلاح مراجعه کنند.

معاون حمل ونقل جاده‌ای استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه انجام هر گونه عملیات حمل ونقل جاده‌ای کالا توسط انواع ناوگان باری باید تحت صحابت بار نامه بعنوان (یک سند رسمی دولتی) انجام شود، گفت: لازمه صدور بارنامه برای رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشتن صلاحیت‌های فردی راننده و ناوگان است که در این خصوص رانندگان بایستی از قبل نسبت به دریافت کارت هوشمند رانندگی و ناوگان اقدام کرده باشند.

یزدانی یادآور شد: بر اساس تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز به منظور تسهیل فرایند صدور بارنامه برای وانت بار‌ها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت ناوگان وانت بار در جاده‌های برون شهری به زودی سیستم صدور بارنامه الکترونیکی وانت بار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راه اندازی و فعال می‌شود.

او، ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بار‌ها در جاده‌های بین شهری و ارتقاء سطح ایمنی جاده‌ها را از دیگر اهداف این اقدام دانست و افزود: ارائه هرگونه خدمات به ناوگان حمل و نقل وانت باری با توجه به پیمایش و صدور بارنامه انجام می‌شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: رانندگان وانت بار‌های استان فارس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن‌های صنفی رانندگان کالا در شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

برچسب ها: تردد ، وانت بار ، بارنامه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار