یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شیره انگور سردی دستگاه گوارش و نفخ را از بین می‌برد و برای هضم غذا بسیار مفید است.
کد خبر: ۸۰۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ 10 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباه شیره انگور اظهار کرد: بهترین زمان‌های استفاده از شیر انگور، فصل زمستان است، زیرا خواص زیادی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد.

او افزود: شیره انگور اثر ضد التهابی و نرم کنندگی گلو را دارد؛ به همین دلیل به افرادی که سرفه می‌کنند و دچار التهاب حلق هستند توصیه می‌شود، شیره انگور را با آب ترکیب کرده و غرغره کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شیره انگور از آب انگور رسیده شیرین تشکیل می‌شود که پس از صاف کردن آن را روی حرارت گذاشته و زمانی که سه چهارم آن تبخیر شد، کمیخاک رس پاک شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که ته نشین شود؛ سپس آن را استفاده کنید.

او اضافه کرد: زمانی که خاک رس به آن اضافه نشود به آن دوشاب می‌گویند که این دو خوراکی (شیره اگور و دوشاب) تقریبا خواص نزدیک به هم دارند و بسیار مقوی و انرژی‌زا هستند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای رفع سردی و ضعف خود می‌توانند ۱۰۰ گرم شیره انگور را در آب گرم مخلوط کنند و روزانه سه بار این محلول را میل کنند. این محلول سردی دستگاه گوارش و نفخ را از بین می‌برد و برای هضم غذا بسیار مفید است.

او بیان کرد: بانوان برای برای تقویت تخمدان، کنترل خون‌ریزی‌های زنانه و کم خونی شان می‌توانند؛ یک و نیم قاشق شیره انگور را با یک فنجان بزرگ آب هویج مخلوط کرده و روزانه میل کنند.

حاج محمد خانی تصریح کرد: افراد برای کاهش ترس و وحشت خود می‌توانند؛ شربت شیره انگور را با افتیمون ترکیب کنند و روزانه از این شربت گیاهی استفاده کنند. این شربت تا حد زیادی کمک به کاهش ترس افراد می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شیره انگور زمانی که با عرق شاهتره و بید مخلوط شود مصرف آن برای آبله و سرخک مفید است. همچنین ترکیب شیره انگور و توت برای تقویت قلب و کلیه مفید است.

محمد خانی تصریح کرد: افرادی که در ناحیه سینه احساس درد می‌کنند و سرفه‌هایشان طولانی مدت شده است؛ می‌توانند از ترکیب شیره انگور، انجیر پخته و کمی پودر تخم شنبلیله استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افرادی که غلظت خون دارند این خوراکی را از سبد غذایی خود حذف کنند.

حاج محمد خانی در پایان گفت: افراد گرم مزاج از مصرف شیره انگور در فصل گرم بپرهیزند؛ زیرا این خوراکی برایشان ضرر دارد و ممکن است افراد به سردرد دچار شوند. این افراد برای کاهش عوارض آن می‌توانند آن را با تخم ریحان مخلوط کرده و سپس میل کنند. شیره انگور به قرص آهن خانگی نیز معروف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار