از مجموع 917 نفری که در استان فارس نام خود را برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ثبت رسانده‌اند، 170 نفر آنها از جوانانی هستند که سن آنان بین 30 تا 35 سال است.
کد خبر: ۸۰۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ 10 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رییس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه ثبت نام این 917 نفر قطعی شده است، بیان داشت: سن 2 نفر از این داوطلبان بین 71 تا 75 سال است و سن مابقی داوطلبان شرکت در این رقابت انتخاباتی، بین این 2 رده سنی قرار دارد.

سید احمد احمدی‌زاده، افزود: همچنین از مجموع این 917 نفر، ۸۲۱ نفر مرد و ۹۶ نفر زن هستند.
وی ادامه داد: همچنین ۳۱ نفر از داوطلبان دارای مدرک حوزوی، ۱۲۱ نفر دارای مدرک دکترا، ۷۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۶۵ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: ۳۷۱ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس که در استان ثبت‌نام آنها قطعی شده است مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است که از این تعداد ۴۹ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد هستند.
احمدی‌زاده گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان نیز میانگین سنی داوطلبان شامل ۸۱ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ سال و بقیه نیز بین این 2 رده سنی جای دارند.
وی افزود: در میان داوطلبانی که اقدام به نام‌نویسی در این استان کرده‌اند ۳۴ نفرشان دارای سابقه نمایندگی هستند که پنج نفرشان متعلق به شهرستان شیراز و زرقان است.
او بیان کرد: همچنین برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرنگان رهبری در استان فارس نیز تاکنون سه نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

ثبت نام داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از پانزدهم آذرماه 98 آغاز شده تا بیست و یکم همین ماه ادامه دارد.

نخستین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد و مردم فارس یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت، انتخاب خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار