قاسمپور تاکید کرد: کارمندان ادارت نیز در ساعات اداری اجازه فعالیت انتخاباتی نخواهند داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حق فعالیت انتخاباتی ندارند.
کد خبر: ۸۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 10 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرضا قاسمپور تبلیغ زودهنگام را از مصادیق اصلی تخلفات انتخاباتی ذکر و خاطرنشان کرد: قانونگذار تنها یک هفته برای تبلیغ کاندیداها پیش‌بینی کرده و قبل و پس از آن تخلف محسوب می‌شود.

او همچنین استفاده از عکس، فضای مجازی، برگزاری جلسه به صرف حمایت از یک کاندیدا و دعوت از مردم برای حمایت از وی در انتخابات و استفاده از اموال و امکانات دولتی را از دیگر مصادیق تخلف و خلاف قانون و مقررات انتخابات عنوان کرد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات فارس خدشه به آبرو و حیثیت کاندیدای دیگر را از جمله مواردی عنوان کرد که در صورت گزارش به عنوان یک تخلف انتخاباتی در کارنامه کاندیدا در زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط نهادهای مسئول اعمال خواهد شد و گفت: روزانه گزارش‌هایی مبنی بر تخلف احتمالی کاندیدا از سوی هیئت‌ بازرسی شهرستانهای استان گزارش می‌شود.

به گفته قاسم‌پور، گزارش‌های ارسالی به فرمانداران به عنوان رئیس هیئت‌های اجرایی و رئیس ستاد انتخابات شهرستان ارسال می‌شود تا در زمان تایید صلاحیت صحت آن را بررسی کنند.

او با تاکید بر اینکه تخلفات مدیران که از امکانات دولتی استفاده کنند نیز برای مرجع قضایی ارسال خواهیم کرد، گفت: یک مورد تخلف از سوی یکی از دست اندرکاران انتخابات گزارش شده که و همچینن یک مورد هم تخلف از سوی مدیر دستگاه اجرایی داشته‌ایم.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات فارس با بیان اینکه این هیئت در حال حاضر همه ۲۹ شهرستان استان فارس تشکیل شده و طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه نیز احکام اعضای هیئت بازرسی هفت شهرستان جدیدصادر خواهد شد، به کاندیداها توصیه کرد که در فرصت باقی مانده بررسی صلاحیت‌ها ضمن پرهیز از تبلغات زودهنگام از تخریب دیگر کاندیدا خودداری کنند و به ستاد انتخابات استان کمک کنند تا فضا را برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن فراهم کنند.

قاسمپور تاکید کرد: کارمندان ادارت نیز در ساعات اداری اجازه فعالیت انتخاباتی نخواهند داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حق فعالیت انتخاباتی ندارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار