زیبایی های شهر شیراز فقط به آثار تاریخی و فرهنگی محدود نمی شود بلکه یکی از جاذبه های گردشگری شیراز پارک کوهستانی قلعه بندر است که براستی یکی از زیباترین نقاط شیراز است که در ایام تعطیلات بخصوص تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران و خانواده های خونگرم شیرازی می باشد .پارک قلعه بندر با مساحتی نزدیک به ۱۰ هکتار در محله سعدی شیراز قرار گرفته است. این پارک که با کمک شهرداری ساخته شده است، به محله سعدی شیراز جلوه ای خاص بخشیده است. این پارک با داشتن یک آبشار مصنوعی زیبا و فضای سبزی دلنشین محل مناسبی است تا در آن کمی دور از هیاهوی شهری به استراحت بپردازید. در پیاده روها که قدم می زنید عطر خوش گل ها و گیاهان مشام شما را پر می کند و روحیه شما را شاداب می کند. پلکان های پارک قلعه بندر شیراز نیز نمای بسیار زیبایی دارند که به جذابیت های آن افزوده اند.
کد خبر: ۸۰۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 09 December 2019
پارک کوهستانی قلعه بندر

پارک به زیبایی تمام گلکاری و درختکاری شده است و فضای سبز آن چشم انداز بسیار دلربایی دارد. در این پارک زیبا یک مسیر پلکانی در دامنه فهندژ تعبیه شده است که صعود به قله تاریخ فهندژ را سهولت می بخشد و مسیر حرکت آن در مجاورت درختان و گل ها اوقات فرح بخشی را رقم می زند. بوستان قلعه بندر در ضلع شرقس خیابان بوستان قرار گرفته است و زمانی که از این مسیر پلکانی بالا می روید آرامگاه سعدی را از آن بالا خواهید دید که در مجاورت باغ دلگشا و طاووسیه بسیار زیبا به نظر می رسد. در این پارک کوهستانی وسیع یک آبشار مصنوعی بلند هم تعبیه شده است که بر زیبایی هر چه بیشتر فضا افزوده و منظره باغ ها را خواستنی تر کرده است.

پارک کوهستانی قلعه بندر

در انتهای مسیر پله ها با رسیدن به قله فهندژ چاهی قرار دارد که احتمالا در دوره هخامنشیان حفر شده است. در روزگاران قدیم مردم اعتقاد داشتند که این چاه به بندرعباس ختم می شود و به دلیل وجود یک قلعه بر فراز فهندژ این منطقه به نام قلعه بندر شهره شده است. این چاه اما تنها ۱۶۰ متر عمق داشته و احتمالا برای آب رسانی به باغ دلگشا استفاده می شده است. چاهی دیگر در مجاورت آن قرار دارد که مربوط به دوره ساسانی است. اگر در محوطه پارک قدم بزنید در محیطی که کودکان مشغول بازی و تاب خوردن هستند تاب و سرسره سنگی را خواهید دید که بنابر برخی نظرها متعلق به کودکان کریم خان زند بوده و برای بازی آن ها ساخته شده بوده است. این پارک علاوه بر چشم انداز زیبای خود یک پارک تاریخی نیز به حساب می آید.

پارک کوهستانی قلعه بندر

اما کوهستان پارک قلعه بندر نیز همانند بسیاری دیگر از نقاط شیراز آثار از دروزان زندیه را در خود دارد. در ورودی سمت جنوبی پارک یک تاب و سرسره سنگی قرار دارد که اهالی می گویند برای بازی فرزندان لطفعلی خان زند ساخته شده اند. پارک قلعه بندر فارس در بالای یکی از کوه های مشرف به شهر شیراز ساخته شده است و از بالای آن می توان نمای زیبایی از شیراز را دید. به خصوص در شب که چراغ های شهر روشن می شوند، نمای شهر بسیار دیدنی است.

پارک کوهستانی قلعه بندر

پارک کوهستانی قلعه بندر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار