مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از احتمال طغیان دسته‌های ملخ‌ از فروردین ماه ۹۹ در برخی نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با ملخ‌ها در سال آینده در سطح ۶۰ هزار هکتاری انجام شود.
کد خبر: ۸۰۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 09 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حمید دبیری در خصوص هشدار جدید سازمان فائو مبنی بر حرکت دسته‌جات ملخ هایی که از سمت هند و پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند و احتمال ورود آنها به ایران و از جمله استان فارس وجود دارد، گفت: سال گذشته شاهد هجوم دسته‌جات زیادی از ملخ‌هایی بودیم که از عربستان وارد کشور و جنوب فارس شدند.

او با بیان اینکه امسال نیز جمعیت عظیمی از هند و پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند، افزود: مبارزه با ملخ‌ها به میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در اراضی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال انجام است، گفت: خوشبختانه به دلیل شرایط آب و هوایی در حال حاضر گزارشی از حمله ملخ‌ها در فارس نداشته‌ایم.

دبیری با اشاره به احتمال ورود ملخ‌هایی که تخم ریزی کرده و تخم آنها در حال باز شدن است، عنوان کرد: پیش‎بینی می‌‎شود در بهمن ماه امسال در برخی نقاط جنوبی استان شاهد حمله ملخ‎ها باشیم.

او از تشکیل ستاد گیاه پزشکی استان فارس برای پیش‌بینی تمهیدات لازم مبارزه با ملخ‌ها خبر داد و عنوان کرد: از هم‌اینک سمپاش‌ها را آماده و تجهیز کرده‌ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: اگرچه اعتباراتی هم برای توزیع در این خصوص تزریق شده اما بدهی ۷۰۰ میلیون تومانی به سم‌پاش‌ها، خرید سم و هزینه‌های جاری سال گذشته به قوت خود باقی مانده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار