برداشت زعفران در استهبان از ابتدای آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد و به طور متوسط از هر هکتار پنج کیلوگرم زعفران خشک بصورت کلاله از مزارع برداشت می شود.
کد خبر: ۸۰۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 09 December 2019

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان، مدیر جهاد کشاورزی از برداشت 250 تن گل زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت زعفران در استهبان از ابتدای آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد و به طور متوسط از هر هکتار پنج کیلوگرم زعفران خشک بصورت کلاله از مزارع برداشت می شود.
مهدی اعیان منش مزارع تحت پوشش زعفران این شهرستان را 525 هکتار اعلام کرد و افزود: زعفران استهبان بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب از نظر کیفیت بی رقیب است و در ایران به نسبت دیگر نقاط از عطر ، طعم و رنگ بالاتری برخوردار است.
اعیان منش با بیان اینکه کشت زعفران در استهبان رو به افزایش است، تصریح کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی و کم آب است و در سال‌های اخیر کاشت آن در استهبان به 525 هکتار رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه زعفران استهبان با نشان محصول ارگانیک به بازار عرضه می شود افزود: در مراحل کشت و تولید زعفران هیچ گونه سموم شیمیایی استفاده نمی گردد و محصول تولیدی حاوی هیچ گونه مواد غیر طبیعی نمی باشد.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: زعفران استهبان به بازارهای داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار