مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که علی‌رغم بارش باران نسبتا خوب در اکثر نقاط استان و بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات اما خوشبختانه تردد در محورهای مواصلاتی عادی و روان است.
کد خبر: ۸۰۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 08 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رحیم آزادی با اشاره به تداوم سامانه بارشی در سراسر نقاط فارس که از روز شنبه ۱۶ آذر وارد استان شده است از تداوم این وضعیت تا پایان روز دوشنبه ۱۸ آذر خبرداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

او با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، افزود: طبق آخرین آمار سازمان هواشناسی شهرستان‌های کازرون و سپیدان با ۵۵ میلی‌متر بیشترین بارش‌های فارس را در ‌سامانه بارشی فعلی به خود اختصاص داده‌اند.برای شیراز نیز ۲۴ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از آماده باش نیروهای خدمات رسان و امدادی در سراسر استان خبر داد و گفت: تمام شهرستانهای فارس به طور مرتب توسط فرمانداری‌ها، بخشداری و شهرداری‌ها رصد می‌شوند.

آزادی با بیان اینکه طبق اطلاعیه و گزارش اداره‌کل هواشناسی فارس تا اوایل روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه احتمال بارش پراکنده و وزش باد وجود دارد، تاکید کرد: طی این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

وی بیان اینکه تمام هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی انجام شده، افزود: هم‌اینک تردد در محورهای مواصلاتی فارس عادی و برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از استقرار نیروهای امدادی در نقاطه حادثه‌خیز فارس خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به ویژه به جوامع روستایی و عشایری فارس برای جلوگیری از تردد و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، چرای دام در مناطق کوهستانی و ... داده شده است.

آزادی یادآور شد: توصیه‌های لازم طی اطلاعیه‌هایی به دستگاه‌های خدمات رسان برای بررسی و کنترل الزمات و اصول ایمنی داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار