۲۶۲مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان فارس به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۰۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 07 December 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: این افراد از آغاز سال تا پایان آبان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در استان دچار مسمومیت شدند.
محمد جواد مرادیان افزود: ۱۱۸ مورد از این مسمومیت‌ها پس از اقدامات درمانی در محل درمان و ۱۳۵ نفر هم به مراکز درمانی استان منتقل شدند.
وی اعلام کرد: این آمار به ترتیب نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ و ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.
رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در این مدت ۹ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند .
مرادیان با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق استان فارس، گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری است.
رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس، از مردم خواست که از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش، پرهیز کنند.
مرادیان، با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، تاکید کرد: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت.
وی ادامه داد: برای فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرد و پس از شناسایی و قطع منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار