موسوی با اشاره به اثرات جانبی افزایش نرخ بنزین بر سایر اقلام مورد نیاز معیشت مردم، گفت: علی‌رغم اینکه مسئولان مدعی هستند سایر اقلام افزایش قیمت ندارند اما در همین مدت اغلب اجناس با افزایش قیمت روبرو شده‌اند و دولت باید مشخص کند که چگونه می‌خواهد جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.
کد خبر: ۸۰۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 03 December 2019

تابناک فار س به نقل از شور انلاین: سید عبدالرزاق موسوی در ابتدای یکصد و دهمین نشست علنی صحن شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آشوب‌های روزهای گذشته در شیراز و برخی از نقاط دیگر کشور اظهارداشت: تصمیم سران قوا در موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن و اجرای بدون اطلاع و توجیه قبلی، موجب نارضایتی بخش عمده‌ای از جامعه شد و واقعیت این است که اکثریت شهروندان دست کم از نحوه ابلاغ این تصمیم و اجرای آن ناراضی بودند.

موسوی افزود: با کمال تأسف ابراز نارضایتی و اعتراض برخی از شهروندان، بهانه و فرصتی برای فرصت‌طلبان و آشوبگران شد تا از این شرایط سوء استفاده کنند و بانک‌ها و تأسیسات عمومی را تخریب و نابود کنند، راه را برمردم ببندد، زمینه‌ساز آزار و اذیت مردم شوند و خسارات هنگفت و سنگینی بر شهر و مردم تحمیل کنند.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به خسارت‌های سنگین بر پیکره شهرداری، بیان داشت: دو منطقه شهرداری به آتش کشیده شد، میلیاردها تومان به شهر و شهرداری و اموال عمومی آن خسارت وارد کردند و بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات خدمات‌رسانی به شهروندان از دچار آسیب جدی شد.

وی اضافه کرد: این همه خسارات در کنار تهدید و ارعاب عمومی و ناامنی و بی احترامی به مقدسات محصول این آشوب بود و البته بر اساس اظهارات مسئولین متاسفانه تعدادی نیز جان باختند که این خسارت‌های جانی، عمق فاجعه را نشان می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه این شهر باید با پول همین مردم دوباره ساخته شود، ادامه داد: متأسفانه در سالی که شهرداری با مشکل تأمین منابع مالی روبرو است و طرح‌های مهمی در دست اجرا دارد، این خسارت‌ها باید از محل عوارض دریافتی از همین مردم جبران شود.

وی ادامه داد: نیروهای خدماتی شهرداری در کنار مدیران شهرداری همه توان و تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب و کاهش خسارات به عمل آوردند و برخی نیز آسیب جدی دیدند که باید از همه این عزیزان صمیمانه تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از اظهارات خود، توجیهات سخنگوی دولت در خصوص موضوع اصلاح نرخ بنزین را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: اینکه چرا مردم مطلع نشدند و حتی مدیران نیز توجیه نشده بودند یک پرسش جدی است و دولت موظف است دلایل تصمیمات و اقدامات خودش را به مردم بگوید تا مردم همراهی کنند.

موسوی با اشاره به اثرات جانبی افزایش نرخ بنزین بر سایر اقلام مورد نیاز معیشت مردم، گفت: علی‌رغم اینکه مسئولان مدعی هستند سایر اقلام افزایش قیمت ندارند اما در همین مدت اغلب اجناس با افزایش قیمت روبرو شده‌اند و دولت باید مشخص کند که چگونه می‌خواهد جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای اندک در طول ۲ شبانه‌روز در شهر شیراز هر کاری خواستند انجام دادند، ادامه داد: باید بررسی کرد که چرا ما اینقدر آسیب‌پذیر بودیم و اینکه نتوانستیم به موقع از تخریب‌ها و خسارت‌ها جلوگیری کنیم خود یک هشدار جدی برای ما بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص راهکارهای جبران این وضعیت، اظهار داشت: در وهله اول همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، انجمن‌ها و نهادها باید در بازسازی سریع و به موقع اماکن و تأسیسات نهادهای متولی خدمات‌رسانی که از این حادثه خسارت جدی دیده‌اند کمک کنند.

موسوی ادامه داد: همچنین دولت -البته به مفهوم عام آن- همانگونه که در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم وجود داشت، باید نظرات مردم و متخصصان را بشنود و از آنها در اصلاح مصوبه خود و نحوه اجرای آن استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شیراز مردم را قربانیان اصلی آسیب‌های این واقعه تلخ توصیف کرد و اضافه کرد: شهر و امکانات آن متعلق به همه‌ی ماست و این شهر با سرمایه‌ی مادی و معنوی شهروندان ساخته می‌شود؛ بنابراین از شهروندان شریف شیراز می‌خواهم در بازگرداندن آرامش و بازسازی شهر به شورا و شهرداری و مدیران کمک کنند.

موسوی در پایان با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند عوامل و عناصر اصلی این فاجعه چه کسانی بودند و به چه علت این کار را انجام دادند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی و در صورت امکان تشکیل دادگاه علنی می‌تواند به شفاف‌سازی این موضوع برای عموم جامعه کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار