به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با تغییرات ساده در رژیم غذایی، میزان قندخون شان را کنترل نمایند.
کد خبر: ۸۰۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 03 December 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:محققان دریافتند دارچین می تواند به کاهش میزان قندخون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. در این شرایط، بدن قادر به تولید میزان کافی انسولین نیست به همین دلیل میزان قندخون افزایش می یابد. در صورت عدم درمان دیابت، قندخون بالا می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود.

به گفته محققان، افزودن دارچین به رژیم غذایی موجب بهبود حساسیت انسولین و کاهش میزان ورود قند به جریان خون می شود.

مطالعات نشان می دهد دارچین با اختلال در آنزیم های مختلف هضم، میزان گلوکز (قند) ورودی به جریان خون را کاهش می دهد. این روند موجب کُندشدن روند تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش می شود. زمانیکه کربوهیدرات ها تجزیه می شوند، تبدیل به قند قابل هضم می شوند، سپس وارد جریان خون شده و میزان قندخون را افزایش می دهند.

دارچین از طریق کُندکردن روند تجزیه و جذب کربوهیدرات ها به کنترل میزان قندخون کمک می کند.

نتایج تحقیق اخیر نشان می دهد این عملکرد دارچین ناشی از وجود دو آنزیم است: α-amylase لوزالمعده ای و α-glucosidase روده ای. این دو آنزیم، فعالیت انسولین را تقلید کرده و موجب می شوند جذب گلوکز از طریق سلول ها کُند شود.

به گفته محققان، دارچین می تواند قندخون در حالت ناشتا را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

محققان توصیه می کنند مصرف روزانه یک گرم دارچین می تواند به افزایش حسایست انسولین و کنترل بهتر دیابت نوع۲ کمک کند. همچنین می تواند موجب کاهش میزان کلسترول بد بدن در مدت ۴۰ روز بعد از مصرف توسط افراد دیابتی میانسال شود.

 

برچسب ها: دیابت ، قند خون ، دارچین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار