یک متخصص روانپزشک گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های نسبتا شایع است که درصد بالایی از جامعه را درگیر می‌کند.
کد خبر: ۸۰۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رضا خدایی متخصص روانپزشک درباره بیماری افسردگی گفت: افسردگی یکی از بیماری‌های نسبتا شایع است که درصد بالایی از جامعه را درگیر می‌کند.

او افزود: به علت عواقب زیانبار افسردگی در سال‌های گذشته شعار «پیشگیری از افسردگی و توجه به افسردگی» از سوی سازمان بهداشت جهانی بیان شد.

خدایی با اشاره به بروز علائم افسردگی در بین افراد اظهار کرد: اختلال افسردگی خفیف یا کوتاه مدت با علائمی مانند غفلت و نبود رضایت از زندگی، کم خوابی‌های شبانه، قدرت تصمیم گیری ضعیف، اختلال در اشتها و توجه، گریه کردن، زودرنجی، حساس بودن، گوشه گیری، احساس گناه، خودکشی، افکار منفی و نا امید کننده در افراد نشان داده می‌شود و ۸ تا ۱۰ درصد افراد جامعه مخصوصا بانوان را در بر می‌گیرد.

 

این متخصص روانپزشک تصریح کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی، ‍ژنتیکی، فرهنگی، شخصیتی، کم کاری تیروئید، کم خونی و تغییرات هورمونی در تشدید علائم ابتلا به افسردگی موثر است.

خدایی افزود: بیماری‌های جسمی مانند سردرد، اختلالات گوارشی، اضطراب، ناراحتی‌های قلبی و عروقی در تشدید ابتلا به افسردگی موثر است.

او درباره مصرف موادغذایی موثر در بروز افسردگی گفت: به گفته عده‌ای از افراد مصرف موادغذایی حاوی سروتونین باعث مبتلا شدن افراد به افسردگی خواهد شد، اما از نظر پزشکی زیاد قابل بررسی نیست.

خدایی گفت: تغییر سبک زندگی، کاهش استرس، رعایت بهداشت و سلامت روان، دید و احساس مثبت به دیگران، رژیم غذایی مناسب، صحبت کردن با هم نوعان و شاد بودن بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی و درمان‌های دارویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار