مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: اجرای عملیات بیولوژیک در مراتع استان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در ماه‌های پایانی سال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: طرح عملیات بیولوژیک در سطح ۴ هزارو ۸۵۰ هکتار و در ۲۲ شهرستان این استان فارس عملیاتی می‌شود.

او با اشاره به اینکه عملیات مذکور شامل بوته‌های مرتعی است، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح عملیات بیولوژیک افزایش ضریب حفاظتی و گسترش پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی بالادست حوزه‌های آبخیز به ویژه در مناطق آسیب دیده از وقوع آتش سوزی‌ها وچرای مفرط دام است.

منتصری افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای طرح‌های حفاظتی و احیایی درعرصه‌های منابع طبیعی فارس با جدیت بیشتری ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ادامه داد: اجرای ۴۰ طرح سازه‌ای آبخیزداری، توزیع ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین خانوار‌های محلی و بهره برداران عرصه‌های جنگلی، ایجاد ۱۳ کیلومتر کمربند حفاظتی به شیوه بنچ مارک و ۱۷۰ هزار هکتار کاداستر اراضی ملی از دیگر اقدامات با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در امسال است.

او، اضافه کرد: اجرای طرح‌های حفاظت و قرق، بذر پاشی و کپه کاری، ساخت آب انبار ذخیره نزولات آسمانی و نیز ایجاد هلالی‌های آبگیر در سطح مراتع و جنگل‌ها با هدف حفاظت آب، خاک و پوشش گیاهی از دیگر طرح‌های در دست اقدام با استفاده از صندوق توسعه ملی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار