عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس گفت: بنا به تصمیم‌های اخذ شده در استان به زودی شرکتی با سهامداران مشخص برای تاسیس منطقه ویژه فناوری صنعت گاز فارس تاسیس خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 01 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نادر طیبی یکشنبه ۱۰ آذر در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه سال‌هاست بحث راه‌اندازی این منطقه ویژه مطرح است، گفت: پیگیری اجرایی شدن آن در شورای گفت و گوی استان مطرح و تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیز نامه‌ای به استاندار فارس ارسال شد که موافقت مدیریت ارشد استان را به دنبال داشت، افزود: قرار شد برای تاسیس این منطقه شرکتی با سهامداران مشخص ایجاد شود که مکاتبه با سهامداران نیز انجام شده است.

طیبی اظهار کرد: این شرکت به عنوان مسئول منطقه ویژه فناوری صنعت گاز فارس ثبت می شود که موارد مربوط به این موضوع به صورت متمرکز دنبال شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: منطقه ویژه فناوری صنعت گاز یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فارس در حوزه توسعه صنعت گاز است که ما در این کمیسیون این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

او با بیان اینکه رویکرد ما در راه‌اندازی این منطقه بهره گیری از نظر متخصصان و خرد جمعی در استان خواهد بود، ادامه داد: در جلسات متعدد و با حضور کارشناسان مرتبط ابعاد مختلف و موانع پیش روی راه‌اندازی این منطقه ویژه بررسی شده است.

طیبی همچنین در خصوص فعالیت‌های شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس عنوان، کرد: توجه به بحث پژوهش در بخش اقتصاد استان مورد توجه جدی فعالیت اتاق بازرگانی فارس در دوره نهم قرار دارد که در این زمینه برنامه‌های زیربنایی برای شورای پژوهش اتاق تعریف شده است.

او خاطرنشان کرد: رویکرد ما در انجام فعالیت‌های پژوهشی اتاق بر مبنای نیازسنجی بخش خصوصی، به روز بودن و کاربردی بودن پژوهش‌هاست که هدف ما ایفای نقش اتاق بازرگانی در رفع نیازهای بخش صنعت استان و تاثیر مثبت در بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی استان است.

دبیر شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس نیز با تشریح فرآیند کار شورای پژوهش، گفت: شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس در دوسال اخیر با ساختار جدید و مشخص فعالیت خود را در زمینه های تخصصی و کارشناسی نسبت به مسایل اقتصادی دنبال می‌کند.

عباس عباسی افزود: در این شورا هسته‌های مختلف فعال است که در هر یک از این هسته‌های تخصصی کارشناسان بخش دولتی، بخش خصوصی و دانشگاه حضور داشته و مسایل را از ابعاد مختلف بررسی و کارشناسی می‌کنند.

او اظهار کرد: یکی از مهمترین ورودی‌های ما در بحث فعالیت‌های علمی، کارشناسی و پژوهشی، کمیسیون‌های تخصصی و کیمته‌هاست که تلاش می‌کنیم اقدامات ما به نیاز بخش خصوصی و توسعه اقتصادی استان پاسخ دهد.

عباسی ادامه داد: ماهیت پژوهش کاری زمان بر است که با تصمیم‌های آنی نمی‌توان در این حوزه اقداماتی انجام داد لذا در این شورا ساز و کاری تعیین شده که برخی از موارد مطرح شده و دغدغه‌های اقتصادی استان در قالب گزارش‌های کارشناسی تهیه و ارائه شود.

دبیر شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس روند نیازسنجی، انتخاب موضوع پژوهش‌ها و روند فعالیت این شورا را مطرح و به بحث و تبادل نظر در خصوص تعامل بیشتر کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی و شورای پژوهش این اتاق پرداخت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار