بیست و هشتم آبان ۹۸ اعلام شد که کارخانه قند فسا فعالیت مجدد خود را پس از وقفه از سرگرفته است اما کارگران این کارخانه می گویند فقط چند روز تولید داشتیم و اینک این کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شده است.
کد خبر: ۸۰۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 01 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:جمعی از کارگران کارخانه قند فسا یکشنبه با تجمع در مقابل این کارخانه، خواستار پیگیری مطالباتشان توسط مسوولان شدند.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا با این کارگران وارد گفت و گو شد و اعلام کرد که مطالباتشان را مسوولان شهرستان پیگیری می کنند که این تجمع به آرامی پایان یافت.

کارگران خواستار تامین چغندر قند و یا شکر خام برای راه اندازی مجدد کارخانه شدند.

راه اندازی مجدد کارخانه قند فسا پس از یک وقفه چهارماهه ۲۸ آبان ۹۸ در رسانه ها اعلام شد.

کارگران معترض کارخانه قند فسا گفتند که تنها برای چند روز چغندر قند داشتیم و پس از پایان آن مجددا چرخ های این کارخانه خوابید اما مدیران این کارخانه برای پنهان کردن خلف وعده های خود از کارگران خواسته اند که بدون انجام کار فقط ورود و خروج خود را به کارخانه ثبت کنند.

یکی ازکارگران گفت: ورود و خروج اختیاری کارگران به کارخانه و دریافت حقوق آذرماه بدون انجام کار را فقط یک مسکن می دانیم و نگران آینده و تبعات ناشی از کارنکردن کارخانه هستیم.

آنان در اعتراض به وضعیت کنونی و مشکلات ذکر شده در نامه ای به فرماندار فسا که امضای شماری از آنان را به همراه داشت خواستار پیگیری مطالباتشان توسط مسوولان شدند.

حسین آرگیو فرماندار فسا یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل تولید چغندرقند به پایان رسیده مسوولان کارخانه باید در تامین شکر خام کارخانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی اظهار داشت: در صورتی که مسوولان کارخانه در تامین مواد اولیه این کارخانه اقدامی نکنند با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: مدیران کارخانه قند فسا فکر فروش یا تعطیلی کارخانه را از سر خود بیرون کنند و از هر روشی که می توانند این کارخانه را پابرجا نگه دارند و فقط به فکر منافع خودشان نباشند.

کارخانه قند فسا در سال ۱۳۳۳خورشیدی تاسیس شد و در سال ۱۳۳۵به بهره برداری رسید.
فعالیت این کارخانه در سال ۹۲ متوقف شد و در هجدهم بهمن ماه ۹۵ با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بار دیگر راه‌اندازی شد.

این کارخانه در فصول مختلف سال نسبت به تصفیه شکرخام، تولید شکر سفید و قند کله اقدام می کند.

این واحد تولیدی که یکی از مهم ترین کارخانه های قند جنوب کشور به شمار می آید، در زمان اوج تولید، روزانه افزون بر ۲۲۰ تن قند و شکر تولید و روانه بازار می کند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار