معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی فارس از لغو شدن نمایشگاه کتاب شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه سال آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 01 December 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:هدی امیدبخش با اشاره به لغو شدن برنامه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در شیراز اظهار داشت: این تمایل در استان و شیراز وجود دارد اما به دلایل مختلف از جمله همخوانی وقت شیراز و تهران امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در شیراز وجود ندارد.

وی با تشریح بیشتر این امر گفت: تمام وقت‌های هفتگی برای نمایشگاه کتاب اشغال شده و دیگر استان‌ها برای برپایی نمایشگاه وقت گرفته‌اند به همین دلیل نتوانستیم زمان مناسبی برای فروش و حضور ناشران خوب داشته باشیم.

به گزارش تسنیم نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز قرار بود بنا به سنت هر ساله از 3 تا 9 آذرماه برپا شود که در تاریخ آبان ماه از سوی مسئولان ارشاد استان اعلام شد که « به دلیل شرایط جوی نامساعد» نمایشگاه کتاب « فعلا» برگزار نمی‌شود.

امیدبخش در تاریخ 4 آذرماه نیز در خبری اعلام کرده بود که « به دلیل شرایط نامساعد جوی و نبود زیر ساخت‌های لازم این برنامه فعلا برپا نمی‌شود».

 

وی همچنین اعلام کرده بود که «تمهیدات لازم برای کیفیت بخشی نمایشگاه و برگزاری این رویداد فرهنگی در دست بررسی است» اما امروز خبر از لغو شدن کامل این برنامه فرهنگی داد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس همچنین درباره میزان کم استقبال کتاب‌فروشی‌های استان فارس از طرح پاییزه کتاب گفت: از آنجا که کتابفروشی‌ها زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد نیستند و اتحادیه مستقل دارند، نمی‌توان دلایل این امر را به صورت مشخص بیان کرد.

وی با بیان اینکه این عدم استقبال را نمی‌توان به کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی مرتبط دانست، بیان کرد: تلاش داریم که با اتحادیه وارد صحبت شویم تا در پروسه‌های زمانی مطرح شده حضور بیشتر کتابفروشی‌ها را شاهد باشیم اما زیرمجموعه ارشاد نیستند و خود اتحادیه باید دلایل این موضوع را توضیح دهد.

براساس اعلام خانه کتاب استان فارس در طرح پاییزه کتاب 98 در هر سه عنوان «کتابفروشی‌ها»، «کل فروش» و « تعداد کتاب‌ها» مشارکت 6 درصدی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار