محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:به دنبال افزایش قیمت بنزین و افزایش عرضه سوخت مایع CNG بر اثر مراجعه بیشتر خودروهای گازسوز به جایگاه‌های CNG نظارت این اداره تشدید می شود.
کد خبر: ۸۰۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 01 December 2019

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال افزایش قیمت بنزین و افزایش عرضه سوخت مایع CNG بر اثر مراجعه بیشتر خودروهای گازسوز به جایگاه‌های CNG، این اداره کل در راستای شرح وظایف سازمانی و به منظور اطمینان از ایمنی تجهیزات سوخت رسانی جایگاهای CNG و سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز آمادگی خود را اعلام می‌نماید.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اشاره به مصوبه هیأت وزیران و تایید صلاحیت مراکز بازرسی و آزمون دوره‌ای مخازن CNG خوردهای مزبور از سال‌ 1396 توسط واحدهای اجرای سازمان ملی استاندارد، افزود: طی 2 سال گذشته تعداد 15 آزمایشگاه تست مخازن فولادی CNG خودروهای دوگانه سوز در مرکز و شهرستان‌های استان کرمانشاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی و توسط این اداره کل تایید صلاحیت شده و آماده عرضه خدمات به متقاضیان است.

وی تصریح کرد: به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، تمامی خودروهای گازسوز کارخانه‌ای قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را از مراکز بازرسی و آزمون CNG انجام و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند و هر 3سال یکبار بایستی مخازن آنها مورد آزمون قرار بگیرد.

نیازی خاطر نشان کرد: از آنجایی که تاکنون خودروسازها رویه ای جهت تایید خودروهای دوگانه سوز کارگاهی ارائه نداده اند، در حال حاضر امکان آزمون و تایید این دسته از خودروها وجود ندارد. اما در صورت تدوین چارچوب مشخصی جهت تغییر کارت مشخصات خودروهای موضوف به دوگانه سوز کارگاهی، سازمان ملی استاندارد همکاری لازم را این خصوص انجام خواهد داد‌.

مدیرکل استاندارد استان در مورد افزایش استفاده خودروهای گازسوز از جایگهای CNG در ادامه افزود: در حال حاضر 68 جایگاه فعال CNG در سطح استان زیر نظر این اداره کل در حال سوخت رسانی به خودروهای گازسوز هستند که به صورت دوره‌ای بازرسی و استانداردسازی می‌شوند. همچنین به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی از فعالیت جایگاه‌های دارای نواقص بحرانی جلوگیری مي شود.

وی درپایان بیان کرد: مصرف کنندگان به هنگام سوختگیری خودرو در جایگاه‌ها به نکات ایمنی (پیاده شدن سرنشینان هنگام سوختگیری، عدم استفاده از دخانیات در محل جایگاه، عدم اقدام سرخود به سوختگیری خودرو و اجازه به اپراتور جایگاه جهت سوختگیری و ...) دقت نموده و در صورت هرگونه مشکل در عرضه سوخت و موارد بحرانی جایگاه‌ها از قبیل وجود نشتی، عدم وجود تجهیزات ایمنی، استاندارد نبودن شیلنگ و نازل و ...) را از طریق سامانه گویای 1517 در طول شبانه روز و یا شماره تلفن کشوری 4517 به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار