امیری گفت: چین به مقصد جدید صادرات و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۰۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 30 November 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«مصیب امیری» در نمایشگاه تولیدات هنرمندان صنایع دستی فارس که در حاشیه اجلاس وزرای تمدن‌های کهن در کشور چین برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: در این نمایشگاه، آثاری شامل دست بافت های داری، منبت، زیورآلات سنتی، معرق، مس، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و مصنوعات چوبی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در ابعاد ملی و بین المللی، اظهار کرد: چین به مقصد جدید صادرات و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس تبدیل شده است.

امیری افزود: این نمایشگاه تخصصی، بهانه ای برای آشناسازی مردم چین با داشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس به ویژه شهر شیراز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: در حال حاضر اکثر محصولات صنایع دستی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می شود و این نمایشگاه نیز فرصت بسیار مناسبی برای مقصد جدید صنایع دستی استان به شمار می آید.

امیری از استقبال چشمگیر مخاطبان از این نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: امیدواریم که هر چه سریع تر، چین به مقصد مناسبی برای صادرات صنایع دستی استان تبدیل شود.

گفتنی است، افتتاح این نمایشگاه با حضور «مونسان»، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی به انجام رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار